Twilight_Zound Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 (redigerat) Sitter förnärvarande utan midikeyboard så kan knappt spela in... 😳 Svårt för att spela in via Pianoroll nu för tiden... 😏 Men men..... Pillade lite i reason och kom upp med detta lilla spektakel. Endast en liten snutt men. Ska jag fortsätta med D&B?? Eller lägga ner helt 😉 Är det Drum & Base överhuvudtaget 😆 LÅTNAMN: Drum & Base TRY ARTIST/GRUPP: M.Andersson Twilight Zound Prod. GENRE: Drum & Base ????? LÅTLÄNGD: Demo...40 Sec KOMPOSITÖR: M.Andersson PRODUCENT: M.Andersson EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 128/44 STORLEK: vi pratar Kb 😆 STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Bif Fil Dr_Base_TRY.mp3 Redigerat 10 juli 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 ohh, det här ska du definitivt fortsätta på. Du har fått till en mysig o varm ljudbild! skönt gung också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Najs! Kanske lite väl mullrig bas, men... Fortsätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodil Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 (redigerat) Som ovantsående, det mullrar ganska häftigt. Jag tycker du ska försöka skala ner det litegrann, kanske! Nu är jag ju medveten om att DnB ska låta lite så. Men personligen skulle jag vilja ha nånting mer som står ut mot basen. Bra stycke för övrigt, fint arbete. Redigerat 10 juli 2006 av Krokodil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Timegroove Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Låter schysst, mörkt... Fast det heter Drum & Bass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.Barbeque Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Sjysst "ombonat" ljud liksom som fyller upp eller hur jag skall säga.. Jag tycker det är trevligt, hittils! jobba vidare med den och släng upp när du kommit lite längre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 11 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 11 juli 2006 Tralala.... Låter nice...Får väl jobba vidare. Inte min "ordinarie" stil, men men.... DANA: Ska lägga om basen med lite mjukare och ljusare instrument... KROKODIL: Skala ner? Dra av en eller två basar menar du..? Det ska på mer leads och lite vocalsamples... TIMEGROOVE: Ok, Drum & Bass 😕 MR.B: Danke Har inte lagt en sek på mix, bara nivåer..Så det kan ju innebära att när man jobbar i Reason behöver man inte tänka FÖR mycket på ljudbilden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 11 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 11 juli 2006 Något uppdaterad... Dr_Base_TRY2.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mogsmog Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 https://www.studio.se/index.php?act=Attac...=post&id=428545 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Nämen tjipp! detta lät jue grymt mysigt:D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 https://www.studio.se/index.php?act=Attac...=post&id=428545 Snacka om att kapa tråd... 🙂 Har du inte en egen... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 14 juli 2006 Dela Postat 14 juli 2006 UpdateBump 😛 snyggt.. mörkt och pampigt:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.