Dj Squash (oregistrerad) Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 (redigerat) LÅTNAMN: CS vs Quake ARTIST/GRUPP: Dj Squash GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 3:31 min KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,83 MB STATUS: LÅTLÄNK: Då var de kritiksmannen här igen då 🙂 Fick inte så många positiva svar om Mission From The Dark. Jag har mixtrat lite i FL Studio nu och kommit fram till en gnytta bättre resultat. Men jag tycker ändå att jag borde lägga ut den i demospelningar. Dreamdance är min favorit, men jag sänder ut nåt som många gamers gillar. Dj Squash - CS vs Quake. Om ni vill höra mer av mina låtar så kan ni göra det på min hemsida. http://www.dj_squash.3w.se. Mvh//Dj Squash Redigerat 11 juli 2006 av Gäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Ser att du är ganska ny här och så... Välkommen! 🙂 Men du.. Ta och läs Regler för Demopostningar först så skulle vi alla bli glada 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Squash (oregistrerad) Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Så, nu har jag lagt ut en låt som jag har gjort. Tack för påminnelsen 🙂 BassWorker är en kompis till mig som bor 5 km bort från mig. Men men, de hjälper ändå inte. En remix är en remix... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Squash (oregistrerad) Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Nån som kan berätta lite om vad ni tycker om låten och vad jag ska ändra på å sånt så jag vet det i fortsättningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
labero Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 BassWorker är en kompis till mig som bor 5 km bort från mig. Är det han som gjort Botten anna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Squash (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Nej, han heter BassHunter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Hej. Gör en medlemspresentation, skriv rätt i demopostningarna och skriv lite omdömen om andras demolåtar på forumet så kommer du snart att få massor av bra feedback (och en del dålig...). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Lite konstruktiv kritik då. Det första jag störde mig på var baslinjen.. Du har använt en kort wav-sampling, korrekt? Det innebär att när basen går upp i pitch blir den kortare. Lite onödigt när det är ett rätt simpelt ljud som du kan använda softsynth till. (lägg på dist och EQ) Andra problemet var för mycket kompression så det distar en del i mitten av låten - plus att basen försvinner helt ett tag.. Det är A ocgh O i trance att bas och kick är på en KONSTANT hög och kraftig nivå och inte försvinner pga att andra ljud kommer in i bilden och det drunknar i mixen. Testa att komprimera bas o kick separat från övrigt. Generellt är det en bra idé att åtminstone lyssna igenom låten efter att man har applicerat compressor/limiter. 🙂 Lead-ljudet har ett skumt delay som grötar ihop sig.. sänk delay-nivån, flytta det nånstans.. typ några ms framåt, panorera det (ping-pong), EQ:a bort bas på delay-return.. Melodin är extremt töntig men det kanske var meningen. Samplingar från CS känns väl inte helt hundra heller... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.