Twilight_Zound Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Är detta troligt att man kan använda...? Klarar OS X Tiger av att hantera 16GB Ramminne FULLT UT?? Är det någon som har erfarenhet av detta "MONSTER"... Blev RIKTIG intresserad av att byta PC mot Mac nu! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 (redigerat) Jadå! Helt troligt.. "512MB of 533MHz DDR2 SDRAM (PC2-4200); supports up to 16GB" Skulle jag vara dig så skulle jag vänta tills efter nästa WWDC2006 i Augusti. "OM" de släpper "MacPro" som ersättare för PMG5:an så kommer de sjunka i pris ganska ordentligt tror jag. //S Redigerat 10 juli 2006 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 10 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 10 juli 2006 Det låter nice för jag var inne och kollade på Misco och 28000:- är inget man bara håvar upp ur plonkan sådär... Sen ska man ju kompletera med typ 4x4Gb´s ram moduler. Uj uj... Mmm. Men klarar den som sagt att lösa det med 16Gb fullt ut...?? Det är frågan 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Det låter nice för jag var inne och kollade på Misco och 28000:-är inget man bara håvar upp ur plonkan sådär... Sen ska man ju kompletera med typ 4x4Gb´s ram moduler. Uj uj... Mmm. Men klarar den som sagt att lösa det med 16Gb fullt ut...?? Det är frågan 😉 Med tanke på att Apple har full kontroll över mjukvara/hårdvara är det mycket otroligt att de skulle tillhandahålla en dator som klarar av upp till 16 gb ram om inte OS:et gör det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Men klarar den som sagt att lösa det med 16Gb fullt ut...??Det är frågan 😉 Hur menar du, fullt ut? Varken hårdvaran eller mjukvaran skulle ha problem med det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Så mycket minne är det väldigt ovanligt att man behöver i musiksammanhang, jag har 3 GB i min Powermac G5 (2*2.5 Ghz) och det räcker mer än väl. Mer än 6-7 GB är nog helt onödigt då processorerna har en större del i prestandan om du exempelvis kör med många mjukvaruinstrument. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 10 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 10 juli 2006 Mmm. Det tror jag, men om man kör mycket samplebaserade pluggins osv då behövs en MASSA ram... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 10 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 10 juli 2006 Vilket fall som helst lutar det åt att denna "Musikproducenten" byter system... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engineer Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 16 GB är inga problem för systemet och Mac OS X. Du får ju inte glömma att G5an är en 64-bitars-processor och att systemt är ett 64-bitars-system. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 (redigerat) Ett riktigt monster det där. 🙂 Du får ju inte glömma att G5an är en 64-bitars-processor och att systemt är ett 64-bitars-system. Är det någon som vet hur det ligger till med Core 2 på den punkten? Är det 32 bits är jag inte ettt dugg intresserad med tanke på att program för 64 bit börjar sakteligen dyka upp i större mängder även om det inte är helt på g ännu. iMac tog ju ett steg bakåt på den fronten även om det e en okej burk. Twilight: Tänker du köra logic på burken eller? En quad måste vara mumma om man använder sculpture mycket. Redigerat 10 juli 2006 av L.C Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 10 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 10 juli 2006 Mmm... Är rätt familjär och fäst vid Cubase SX, MEN, skulle det visa sig att Logic inte är så svårt att komma in på livet sååååå...Njaaa Who lives can tell... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.