Jump to content
Annons

när du lägger upp en demolåt, skriv in ditt namn


sixties

Recommended Posts

Jag brukar för det mästa skriva in vem som gjort den demolåt jag laddar ner före titeln innan jag sparar så att jag ska veta det vid ett senare tillfälle men i bland glömmer/orkar man inte.

och helt plötsligt har man massa låtar från demoforumet som man inte har en aning om vem som har gjort.

Därför vore det bra om alla döpte sina låtar så här:

användarnamn_låttitel.mp3

så vi som laddar ner och lyssnar på låtarna får lite bättre struktur på dem. det är lättare om alla låtar av samma användare samlas efter varandra så man slipper leta på hårddisken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller med. ID3-taggar är gött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och alla som inte följer det här får tillbringa en timma i en mörk garderob med Ernst.

Jag tycker att det är ett bra förslag. Låt oss lobba för att det ska bli allmän lag här på forumet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om jag lägger upp något med mitt band vill jag ju inte sätta mitt forumnamn som artist i ID3-taggen!

Fö. är oifyllda ID3-taggar ett satans oskick. Skärpning, allesamman!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om jag lägger upp något med mitt band vill jag ju inte sätta mitt forumnamn som artist i ID3-taggen!

Bara man vet vem/vilka som gjort låten så underlättar det betydligt om man vill hitta mer låtar av samma person/band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...