sixties Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 Jag brukar för det mästa skriva in vem som gjort den demolåt jag laddar ner före titeln innan jag sparar så att jag ska veta det vid ett senare tillfälle men i bland glömmer/orkar man inte. och helt plötsligt har man massa låtar från demoforumet som man inte har en aning om vem som har gjort. Därför vore det bra om alla döpte sina låtar så här: användarnamn_låttitel.mp3 så vi som laddar ner och lyssnar på låtarna får lite bättre struktur på dem. det är lättare om alla låtar av samma användare samlas efter varandra så man slipper leta på hårddisken.
pirateKING Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 Alltså... filnamn tycker jag är skitsamma. Men snälla lär er sätta dit korrekta ID3-Taggar. Mitt musikarkiv svimmar över av urdåliga, eller ej ifyllda, ID3-Taggar. Allt tack vare studioforumet. 😉
Pluffo Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 Ja, och alla som inte följer det här får tillbringa en timma i en mörk garderob med Ernst. Jag tycker att det är ett bra förslag. Låt oss lobba för att det ska bli allmän lag här på forumet 😉
mornel Postat 10 juli 2006 Postat 10 juli 2006 Men om jag lägger upp något med mitt band vill jag ju inte sätta mitt forumnamn som artist i ID3-taggen! Fö. är oifyllda ID3-taggar ett satans oskick. Skärpning, allesamman!
sixties Postat 11 juli 2006 Trådstartare Postat 11 juli 2006 Men om jag lägger upp något med mitt band vill jag ju inte sätta mitt forumnamn som artist i ID3-taggen! Bara man vet vem/vilka som gjort låten så underlättar det betydligt om man vill hitta mer låtar av samma person/band.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.