Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag skulle vilja kunna spela in åtminstone 3 spår samtidigt så att de hamnar på varsin kanal i cubase på min laptop. Finns det något externt ljudkort som klarar det eller måste jag köpa en mixer att ha innan ljudkortet? Och blir det 3 separata spår om man spelar in i 3 kanaler på mixern och sen låter allt gå genom ett ljudkort med en ingång?

Tacksam för hjälp!

Annons
Postat
Hej!

Jag skulle vilja kunna spela in åtminstone 3 spår samtidigt så att de hamnar på varsin kanal i cubase på min laptop. Finns det något externt ljudkort som klarar det eller måste jag köpa en mixer att ha innan ljudkortet? Och blir det 3 separata spår om man spelar in i 3 kanaler på mixern och sen låter allt gå genom ett ljudkort med en ingång?

Tacksam för hjälp!

Det fungerar med alla ljudkort som har minst 3st separata ingångar. Förresten - menar du 3 ingångar eller menar du 6 ingångar (som i 3st stereo-ingångar)?

Mixar du ihop i en extern mixer, så kan du inte splitta upp kanalerna i efterhand, utan du måste ha ett ljudkort med så många ingångar som du behöver kunna spela in samtidigt på separata spår...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.