Jump to content
Annons

Recommended Posts

Cleff (oregistrerad)
Postat

Gillar leadljuden som finns med i Virus synthen, och undrar om det finns nån VST plugin till FL eller nåt, som låter hyfsat likt? Har redan Vanguard, och det är den bästa software synthen jag har testat hittills, men det är svårt att få till ljud som låter så bra som Virus ljuden. Nån som har några tips?

Annons
cosmic_frog (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Lin plugs synth Albino är rätt så nära med virus syntharna. Har ungefär samma ljud. funkar perfect i FL Studio (har en själv) och den är riktigt grym med ljuden

http://www.linplug.com/Products/Albino_3/albino_3.htm 😛

Redigerat av cosmic_frog
Postat

jag tycker inte albino är så nära virus syntharna..

Då tycker jag Vanguard är mycket bättre 😉

har själv en virus c och det finns ingenting som låter som den i mjukvara..

men Vanguard är faktiskt riktigt fet..

neXus kommer i höst, den ska tydligen vara väldigt likt Virus! Det är ReFX som håller på och utvecklar synthen nu, även dom som gjorde Vanguard! Och så är det vengeance sound som står för ljuden 😉

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)
jag tycker inte albino är så nära virus syntharna..

Då tycker jag Vanguard är mycket bättre 🙂

har själv en virus c och det finns ingenting som låter som den i mjukvara..

men Vanguard är faktiskt riktigt fet..

neXus kommer i höst, den ska tydligen vara väldigt likt Virus! Det är ReFX som håller på och utvecklar synthen nu, även dom som gjorde Vanguard! Och så är det vengeance sound som står för ljuden 🙂

Testade albino shynthen för ett halvår sedan. om det hade varit hårdvara såp hade den åk ut genom fönstret. (Fick nöja mig med att radera den 😳 ).

Vaungard använder jag så gott som i alla mina låtar, När nexus kommer ut så är den nog att föredra (Förhoppningsvis 😆 ).

Edit: Mjukvarusynthar kommer no alldrig att kunna skapa den där analoga känslan, tyvärr 🙁 .

Edit2: Fixade shynt >> Synth. Glad nu mornel ? Du är väll inte helt felfri du heller? 😆

Redigerat av Nexustwins
Postat
Edit: Mjukvarushyntar kommer no alldrig att kunna skapa den där analoga känslan, tyvärr 😆 .

Vad är en shynt?

Den analoga känslan i Virus? 😳

Virus bygger på DSP.

Postat
Edit: Mjukvarushyntar kommer no alldrig att kunna skapa den där analoga känslan, tyvärr  😮 .

Vad är en shynt?

Den analoga känslan i Virus? 😕

Virus bygger på DSP.

opps, 😆 . Blir så ibland 😉

Det skulle va: En mjukvaru synth kommer nog alldrig låta som hårdvara ,tyvärr 😛

Postat
Edit: Mjukvarushyntar kommer no alldrig att kunna skapa den där analoga känslan, tyvärr  😄 .

Vad är en shynt?

Den analoga känslan i Virus? :rolleyes:

Virus bygger på DSP.

opps, 😛 . Blir så ibland 🙁

Det skulle va: En mjukvaru synth kommer nog alldrig låta som hårdvara ,tyvärr 😄

Varför inte? De flesta hårdvarusynthar som tillverkas idag bygger på DSP, som sagt.

Postat

Vist är albino coolt, med många feta preesets, men igentligen så är den inte så mkt mer än just cool. Inte i mina öron iaf.

Postat (redigerat)

Som tex Virus och Indigo som finns till Pro Tools TDM system då dessa använder exakt samma DSP chip..

Så hypotesen att mjukvara inte kan låta som hårdvara är m.a.o bara sk..snack.

Mjukvarusynthar har generellt sämre effekter och mindre röster än hårdvara

så den kan vara en anledning till att mjukvarusynthar kan låta lite klena och tunna.

Redigerat av Piccazzo
Postat

Okey, jag är inte rätt snubbe att läggamig i denna debatt om hurvida hårda saker låter bättre än mjuka då jag bara haft en eller två hårda leksaker. (öh, lät snuskigt:S). Men, jag tänker lite som så, Men jag kan för allt i världen inte se varför inte mjuka saker skulle kunna låta som hårda, det som skiljer sig enligt mig är just kännnsal av att spela på en hårdvara, det kan man ju aldrig uppleva i mjukvara. Alltså att ratta o vrida osv.

Postat (redigerat)

VIpzone har ett nytt paket med sf2 filer ed samplade virus synthljud, obs funkar bara i xxl av fl-studio. www.vipzone-samples.com

Redigerat av Nexustwins
Postat
VIpzone har ett nytt paket med sf2 filer ed samplade virus shyntljud, obs funkar bara i xxl av fl-studio. www.vipzone-samples.com

vad är ett shyntljud?

jag tror det är ett sånt där oljud typ.. som låter shwwwwyyyynt typ.

eller så menade han en synth, men jag kan ju ha fel.. fan synth, låter som mat ju. !?

Postat
VIpzone har ett nytt paket med sf2 filer ed samplade virus shyntljud, obs funkar bara i xxl av fl-studio. www.vipzone-samples.com

vad är ett shyntljud?

jag tror det är ett sånt där oljud typ.. som låter shwwwwyyyynt typ.

eller så menade han en synth, men jag kan ju ha fel.. fan synth, låter som mat ju. !?

Tycker att det börjar bli lite löjligt att alla kommenterar ett litet stavfel hela tiden, blir så ibland när man skriver på datorn. Håller på att arbeta bort det. 😆😆

• 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Cleff (oregistrerad)
Postat
VIpzone har ett nytt paket med sf2 filer ed samplade virus synthljud, obs funkar bara i xxl av fl-studio. www.vipzone-samples.com

Hur kommer dessa samplade ljud låta? För jag har nämligen provat deras gratis samples på synth leads...och faaaaaaan vad illa det lät.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.