Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Hallå!

Nu är jag åter igen här och frågar 😛 , men det är väll det det här forumet är till lite väll? 🙁

Jaja, jag har planner på att skaffa en ny dator. Vill kunna spela in med den och kunna spela spel. Fick lite tips av en kompis att titta på kompett.se. Där hittade jag två packeterbjudanden som båda ser lovande ut.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303343

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303344

Vad anser ni om dem? Sen har jag hört talas om en musik dator som studio har gjort, vad har den?

Vill ligga runt 10.000 kr klassen, har också tänkt att köpa till ett bra ljudkort sen.

På Åter Sende 😄

Annons
Postat

Den första datorn, athlon är ju bra till spel. Den andra med intel är bra till musik vad det gäller stabilitet. Egentligen hårfint, men ändå. Svårt val där. Båda lär ju rocka.

Postat

Ja dom bör ju det 😆 . Finns det nån länk till Studios musikdator så man kan se vad den för grejer.

Sen läste jag i nån studio tidning jag har här hemma att AMD skulle var lika stabil som Intel, för att i sådana fall så är AMD lite mer intressant i mina ögon.

Tackilitacktack

Postat

Hallå igen!

Jag kom att tänka på en grej när det gäller AMD. Funkar alla spel till AMD, för på backsidan till spel står det ju minimum krav. På mina senaste spel står AMD med, men det de står inte med på mina äldre spel.

Jag tycker ju att det borde funka men vem vet, inte jag! 😎

Bara en tanke!

Postat

Tack för länken, har sökt men hittade inte 😛 .

Ingen som vet om alla spel/programm funkar till AMD? :rolleyes:

HEJHEJ 😉

Postat (redigerat)
Tack för länken, har sökt men hittade inte 😉 .

Ingen som vet om alla spel/programm funkar till AMD? 🙂

HEJHEJ 😉

jaa, alla spel och program funkar till AMD precis lika bra (om inte ännu bättre)

Redigerat av Tyros
Postat

Tänkte nästan att allt borde funka även på AMD.

Sen har jag hört att AMD:s GHz inte går att jämföra med Intel:s. Alltså att en AMD på 2GHz skulle motsvara en Intel på kanske 3GHz eller något liknande, stämmer detta?? 🙂 . I så fall om det gör det så är det ju lite jobbigt när man tittar på tex. spels minimum rekomendationer, står prossecor Hz:en för Intel eller AMD? 😄 .

Hoppas inte att jag är för jobbig, när det gäller frågor 😄

// 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.