Björn Olsberg Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Studio 6-04 ute nu! * För alla här på forumet som vill hitta ett sätt att komma igång med musikskapande på datorn, har vi i sommarnumret en unik 6-månadersversion av programmet Sonar 3 Producer med tillhörande 12-sidiga skola i tidningen! * Spår för spår med med Infinite Mass! * Inspelningsskolan handlar denna gång om truminspelning. Och det är bra tips, vågar jag lova. * Sista reportaget ifrån Polarstudion med Lennart Östlund. * Vi presenterar bästa ljudformatet, vinnaren bland mp3, aac, ogg vorbis och wma! * ...och 14 testade produkter, samt tips i Cubase, Reason, Logic och FL Studio. * Bransch: Så här undviker du fällorna när det är dags att starta eget. = totalt 100 sidor! Nu är det semester! (du som ännu inte fått tidningen i brevlådan hittar den i kioskerna på tisdag den 29/6) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Tjohoo! Tack Olsberg.. trevligt att du skriver en tråd om de 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Hoppas den ligger i brevlådan när jag kommer hem från jobbet!!!...inte långt kvar! ...äsch för f*n jag drar nu..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Kul läsning! Men det förvånade mig lite att du inte nämnde Majkens Cubase kurser/sidor i ditt svar till Svein på sid 8... https://www.studio.se/index.php?showtopic=2568 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag har redan rivit upp plasten, så vad sitter jag här framför skärmen? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 fick första nummret som PRENUMERANT idag 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Högsta betyg Studio. Just som jag har gått och tyckt att ni inte riktigt har presterad på topp i varje nummer så går in och sätter ihop ett sånt här kanonnummer. Och 6-månadersversionen av Sonar var ju bara extra grädde på moset. Enda nackdelen var att posten hade skadat den en del i kanterna. Imorgon ska jag lurpassa på min brevbärare, fånga in honom och tvinga honom att lyssna på Chirley Clamps senaste album hela kvällen. Då lär han sig nog 😆 Nåväl, bra jobbat. Ni har nu min tillåtelse att ha en skön semester 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 PANIK! Lyssnar på Mark 2 låten Vision and Prayer.... PANIK!!! 😆PANIK! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 när kommer den ut i butikerna, var idag förbi pressbyrån vid centralen men där fanns bara den gamla!? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Läs översta inlägget 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lodger Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Kanon med Sonarsatsningen i nya numret,nu saknar jag bara en återkommande tips sida för Sonar precis som Cubase och Logic har. För det är ju ett överlägset program,glöm inte det. 😉🙂😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengan (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Tidningen är precis urplastad. Håller mig stenhårt tills jag gjort färdigt omslaget till supersommarhitten...sedan är jag "all yours"...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 PANIK! Lyssnar på Mark 2 låten Vision and Prayer.... PANIK!!! 😉PANIK! Panik?? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lodger Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Sonar guiden är kanon.så skönt att läsa cakewalk instruktioner på Svenska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Vid installation av Sonar 3: "We have detected Windows 2000 Service Pack 4. This evaluation copy of SONAR does not support this OS." Arggh. Jag säger: Arrgh. Någon som har något tips på vad jag ska ta mig till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Studio 6-04 ute nu! * För alla här på forumet som vill hitta ett sätt att komma igång med musikskapande på datorn, har vi i sommarnumret en unik 6-månadersversion av programmet Sonar 3 Producer med tillhörande 12-sidiga skola i tidningen! * Spår för spår med med Infinite Mass! * Inspelningsskolan handlar denna gång om truminspelning. Och det är bra tips, vågar jag lova. * Sista reportaget ifrån Polarstudion med Lennart Östlund. * Vi presenterar bästa ljudformatet, vinnaren bland mp3, aac, ogg vorbis och wma! * ...och 14 testade produkter, samt tips i Cubase, Reason, Logic och FL Studio. * Bransch: Så här undviker du fällorna när det är dags att starta eget. = totalt 100 sidor! Nu är det semester! (du som ännu inte fått tidningen i brevlådan hittar den i kioskerna på tisdag den 29/6) Awhhh... Björn..du kan det här med att skapa rubriker... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 PANIK! Lyssnar på Mark 2 låten Vision and Prayer.... PANIK!!! 😉PANIK! Panik?? 🙂 Lyssna på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Vid installation av Sonar 3: "We have detected Windows 2000 Service Pack 4. This evaluation copy of SONAR does not support this OS." Arggh. Jag säger: Arrgh. Någon som har något tips på vad jag ska ta mig till? Byta os? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Kanon med Sonarsatsningen i nya numret,nu saknar jag bara en återkommande tips sida för Sonar precis som Cubase och Logic har.För det är ju ett överlägset program,glöm inte det. 😉🙂😉 Vad är "Sonar"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 (redigerat) Vid installation av Sonar 3: "We have detected Windows 2000 Service Pack 4. This evaluation copy of SONAR does not support this OS." Arggh. Jag säger: Arrgh. Någon som har något tips på vad jag ska ta mig till? Byta os? Jamen, det står ju till och med i tidningen att man ska ha Windows XP eller 2000. Jag förstår egentligen inte ens vad problemet är. Edit: Har mejlat till Roland och frågat. Får se om man får nått trevligt svar. Redigerat 23 juni 2004 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Kanon med Sonarsatsningen i nya numret,nu saknar jag bara en återkommande tips sida för Sonar precis som Cubase och Logic har.För det är ju ett överlägset program,glöm inte det. 😛 😄 🙁 Vad är "Sonar"? 🙂 http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/default.asp En konkurent till cubase. Tack för ett störtskönt nummer studio!!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lodger Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 (redigerat) det hade varit sköj om man fått med nån DX gratis plugg,i förra numret fick vi alla fall en reverb att trösta oss med. Redigerat 23 juni 2004 av lodger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Kul läsning! Men det förvånade mig lite att du inte nämnde Majkens Cubase kurser/sidor i ditt svar till Svein på sid 8... https://www.studio.se/index.php?showtopic=2568 Jajemen, Björn ska minsann få bjuda på glass nästa gång jag kommer förbi Stockholm 🙂 - Heh, nej jag tror faktiskt att tidningen hunnit gå i tryck när jag börja tjoa om hemsidan 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dna the Synthmaestro Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Vad bra att man fick hörselskydden EFTER hultsfredsfestivalen 🙂 Är väl mer eller mindre döv nu 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zkronk Postat 25 juni 2004 Dela Postat 25 juni 2004 Vad bra att man fick hörselskydden EFTER hultsfredsfestivalen 😎Är väl mer eller mindre döv nu 😎 Man kanske kan dämpa tinnitusen med dem? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J-5000 Postat 26 juni 2004 Dela Postat 26 juni 2004 (redigerat) Härlig läsning i de senaste numret ! Blev först fundersam över att jag inte kunde installera Sonar 3, läste sedan tidningen och "ahaaa".. Så nu sitter jag och försöker förstå mig på programmet 😄 Redigerat 26 juni 2004 av J-5000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 28 juni 2004 Dela Postat 28 juni 2004 ska de vara ute i butik nu??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 28 juni 2004 Dela Postat 28 juni 2004 Imorgon (tisdag 29) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 29 juni 2004 Dela Postat 29 juni 2004 NUUUUUU...idag kunde jag köpa tidningen......ser bra ut, men jag kan ju säga att förra numret var ruskigt bra, få se hur det blir med detta nummer!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.