Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN:

* ARTIST/GRUPP:

* GENRE: AMATÖR ROCK

* LÅTLÄNGD:

* KOMPOSITÖR:

* PRODUCENT:

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1,8 mb

* STATUS: Skiss

Håller på o lär mig Cubase SE3 med ezdrummer, har lagt på lite gura o bas, kör allt via en podxt. Tycker ljudet låter lite långt bort och instängt, det enda jag gör just nu e typ panorerar gurorna lite o mixar volymen. Vad mer kan jag göra i cubase för att få det hela lite mer levande eller är det jag som inte lärt mig poden riktigt?

OK jag spelar som om jag har boxningsvantarna på så det kan vi inte göra mycket åt men just själva ljudet skulle jag vilja ha lite tips om.

låten är väldigt enkel, min tanke är att blanda lite bonka bonka o sen lite tungt o tebaks igen, rackarns va kul det är o leka lite :rolleyes:

hissmusik_05.mp3

Annons
Postat

Tack för svar, ska jag dra upp mellanregister på gurorna menar du?

Jag kör med nått preset sound på poden o har dragit ner disten för annars börjar guran yla som en uhmm... glad varg? 😆

Har beställt nya hörlurar, sitter mest på nätterna o lirar för jobbar från 16 - 01.

Går ju lägger mig när andra går upp ungefär, nån som vill ha mina 99 kronors gamla lurar ?

Postat
Tack för svar, ska jag dra upp mellanregister på gurorna

Jag tror att det saknas lite mellanregister på hela produktionen... Inte bara gitarren.

Gött annars 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.