Jump to content
Annons

Vad hände med Ni:s kore?

Egghuvud

Recommended Posts

Den lösning jag personligen gillar mest är Reason där du har ett serienummer lätt åtkomligt via ditt konto på deras hemsida.

Ungefär som FL. Man loggar in och så ploppar en FL.Regkey upp. Smidigt! Dock: licensen är personlig och får inte säljas vidare.

Då får de inte sälja FL i sverige till privatpersoner. Licensvillkoret strider mot svenska konsumentlagstiftningen. Dock är den avtalsformen laglig för företag i sverige. Det finns

prejudikat med samma licenstyp fast för spel, och det gick inte för sig.

Oj, se där. Ska jag vara ärlig så är jag inte helt säker på att det stämmer - att man inte får sälja den vidare alltså.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Annons

Apropå tidigare diskussion om att Kores mjukvara inte går att använda utan hårdvaran ansluten (världens största dongle): Detta gäller inte längre. NI har lyssnat på kritiken och i och med version 1.1 fungerar mjukisen utan hårdisen. Så nu kan jag äntligen använda mitt Kore! 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.