killen_med_skorna Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 (redigerat) Här är en låt jag tycker ni ska höra... Så gör det! ...och kommentera gärna! 😄 LÅTNAMN: Pale blue (eller nåt annat) ARTIST/GRUPP: Ramblin' Beat Kitano GENRE: Akustiskt bös LÅTLÄNGD: KOMPOSITÖR: Killen med skorna PRODUCENT: Killen med skorna INSPELNINGSÅR: (2005) 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,5 mb STATUS: Skiss/Oproducerad på begäran lägger jag upp texten också, säga vad man vill... this night is wrapped in pale blue and i'll just sit here on my own hoping for the sun to break thru painting pictures made for you and we grow older as days pass by where did our youth fly then white morning light arrives and my past is washed away but anyhow i hope and pray for this this new dawn to stay pale_blue.mp3 Redigerat 17 juli 2006 av killen_med_skorna
bimbambop Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 Hey dude, varför den mindre lockande rubriken? "bös" och "simpelt" är inga ord som lockar eventuella lyssnare.. 😄 Anyway, det här var inte alls illa! Soft aukustisk singer/songwriter. Cool låt och bra sång. Inget som jättesticker ut men kompetent och mycket behagligt. Bra jobbat!
musik (oregistrerad) Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 Bös? Det är det vi i Gbg kallar damm och annat smuts... Det var längesen jag var inne på Demoinspelningsavdelningen, men denna fredagkväll var det dags igen. Möts av ett alster som är skönt befriat från hysteriska trumtakter och annat synthbjafs. Tänker av nån anledning på Lou Reed i början. Hör låten, känner in, hör den igen och igen. Märker att den har sina fördelar, att den har sin melodi. Tänk om den vore en minut längre, tänk om den efter mellanspelet/solo 1, innan vers 2 tar vid efter uppehållet, kunde smycaks ut med lite försynt blås á la fagott, oboe eller dylikt långt borta i ena högtalaren. det behöver inte ens vara äkta vara. Alternativt en bakgrundssång bestående av "mmm" ´med de grundtoner som de fingerplockade ackorden tas i. Då vore det hitlukt på denna... betyg: 4- (av 5)//:musik
killen_med_skorna Postat 8 juli 2006 Trådstartare Postat 8 juli 2006 Ni är alltför ödmjuka! 😄 Appropå mellanpartiet har jag också tänkt i de banorna, men varit för tok för lat att fixa det:P nu är det så att det dessutom är inspelat på en zoom mrs-8 digitalporta, vilket gör det väldigt svårt att lägga in ett nytt parti så där i efterhand... Men jag ska överväga tanken 🙂
Jon Rinneby Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Tankarna för mig till "Dont think twice" med Dylan. Kompet i alla fall, eller lite "Streets of london" kanske? 😏 Mysigt
Thimmie Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Singer/Songwriter. Inget nytt under solen, men det är en bra låt. Bra, avskalat och naket med puffar och och lite falsksång. Helt ok! 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.