Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Här är en låt jag tycker ni ska höra... Så gör det!

...och kommentera gärna! 😄

LÅTNAMN: Pale blue (eller nåt annat)

ARTIST/GRUPP: Ramblin' Beat Kitano

GENRE: Akustiskt bös

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR: Killen med skorna

PRODUCENT: Killen med skorna

INSPELNINGSÅR: (2005) 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,5 mb

STATUS: Skiss/Oproducerad

på begäran lägger jag upp texten också, säga vad man vill...

this night is wrapped in pale blue

and i'll just sit here on my own

hoping for the sun to break thru

painting pictures made for you

and we grow older as days pass by

where did our youth fly

then white morning light arrives

and my past is washed away

but anyhow i hope and pray

for this this new dawn to stay

pale_blue.mp3

Redigerat av killen_med_skorna
Annons
Postat

Hey dude, varför den mindre lockande rubriken? "bös" och "simpelt" är inga ord som lockar eventuella lyssnare.. 😄

Anyway, det här var inte alls illa! Soft aukustisk singer/songwriter. Cool låt och bra sång. Inget som jättesticker ut men kompetent och mycket behagligt.

Bra jobbat!

musik (oregistrerad)
Postat

Bös? Det är det vi i Gbg kallar damm och annat smuts...

Det var längesen jag var inne på Demoinspelningsavdelningen, men denna fredagkväll var det dags igen. Möts av ett alster som är skönt befriat från hysteriska trumtakter och annat synthbjafs. Tänker av nån anledning på Lou Reed i början. Hör låten, känner in, hör den igen och igen. Märker att den har sina fördelar, att den har sin melodi. Tänk om den vore en minut längre, tänk om den efter mellanspelet/solo 1, innan vers 2 tar vid efter uppehållet, kunde smycaks ut med lite försynt blås á la fagott, oboe eller dylikt långt borta i ena högtalaren. det behöver inte ens vara äkta vara. Alternativt en bakgrundssång bestående av "mmm" ´med de grundtoner som de fingerplockade ackorden tas i.

Då vore det hitlukt på denna...

betyg: 4- (av 5)//:musik

Postat

Ni är alltför ödmjuka! 😄

Appropå mellanpartiet har jag också tänkt i de banorna, men varit för tok för lat att fixa det:P nu är det så att det dessutom är inspelat på en zoom mrs-8 digitalporta, vilket gör det väldigt svårt att lägga in ett nytt parti så där i efterhand... Men jag ska överväga tanken 🙂

Postat

Singer/Songwriter. Inget nytt under solen, men det är en bra låt. Bra, avskalat och naket med puffar och och lite falsksång.

Helt ok! 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.