Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet inte om frågan platsar i denna avdelningen, annars får väl någon snäll moderator flytta den!

Jag har ett problem när jag lirar med min gura kopplad till min PodXT och samtidigt spelar upp en fil i Guitar Pro 5; det blir en jobbig och konstig chorus-effekt på min gitarr, dock endast under play, det slutar när man trycker på stop i programmet. Någon som har samma problem som vet hur man får bort det jobbiga chorus-ljudet? (Det inträffar oavsett vilken gp-fil man spelar upp).

Poden är lajnad till ljudkortet direkt.

Annons
Postat

Kan det inte vara så att du har någon monitor-funktion aktiverad på ditt ljudkort?

Du hör både direkt signal och signalensom går genom datorn och får latency. När dessa signaler blandas så uppstår en choruseffekt.

Vilket ljudkort har du?

Postat
Kan det inte vara så att du har någon monitor-funktion aktiverad på ditt ljudkort?

Du hör både direkt signal och signalensom går genom datorn och får latency. När dessa signaler blandas så uppstår en choruseffekt.

Vilket ljudkort har du?

Jag tror Lavrell har helt rätt idet han skriver. Har haft exakt samma problem i Cubase och då hörde jag både Poden och monitorlyssningen. Blir en dopplereffekt av det hela.

Postat

Jag har ett SB Audigy 2 ZS... Var ser jag om jag har en monitor-funktion aktiverad?

Har kollat under Creative Audio Console men allt ser bra ut där vad jag kan se...

• 2 veckor senare...
Postat

Äntligen lyckades jag lösa det!

Det var visst nån EAX-effekt som var på, den stod på "no effect" men mätaren stod på 100%, drog ner den på 0% så försvann skiten, yeah.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.