Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag och en kompis har skrivit ca 5 låtar som skulle bli ett projekt för, egentligen flera år sedan 🙂 . Men bättre sent än aldrig 😮 så vi tänkte att det hade varit kul att ta tag i det nu.

Det viktigaste som vi vill få inspelat är trumset. Mina kunskaper om detta är i princip noll 😄 . Så det hade varit kul att se den processen in action så att säga.

Så om det är någon som har eller känner till någon hyffsat bra inspelningsstudio i Göteborgsområdet så hade det varit gött som fan...

Kanske ska nämna att vi naturligtvis betalar för oss. Men inte för mycket 😄

Annons
Postat

Om det är hårdare rockmusik eller metal det rör sig om så brukar studio fredman ha bra trumsound. 🙂

Fredmans Website

Postat
Om det är hårdare rockmusik eller metal det rör sig om så brukar studio fredman ha bra trumsound. 🙂

Fredmans Website

Mmm, det är lite blandat. Olika stil på varje låt. Men studio Fredman säger du. Får ta och kolla upp dom. Tack för tipset 😮

Postat (redigerat)

Vi lirade in trumpet, flygel och ståbas till vår fullängdare i studio 19 i göteborg. Ken Berglund och studion i allmänhet kan rekommenderas.

(de har ett flipperspel)

länk

Redigerat av claypool
Postat

Snackade med studio fredman. Är ledigt typ först i nästa år 😲 . Men jag snackade med en annan kille där som kanske kunde fixa en annan studio 😆 . Han skulle kolla runt lite och sedan höra av sig.

Men kom gärna med fler tips så länge. Som Zyan skrev så är det bra om någon har haft erfarenhet eller känner till studion i fråga!

Postat
Vi lirade in trumpet, flygel och ståbas till vår fullängdare i studio 19 i göteborg. Ken Berglund och studion i allmänhet kan rekommenderas.

(de har ett flipperspel) 

länk

😆 fan du, det ser ju nästan ut som hemma hos mig

Det är mycket möjligt men har du ett flipperspel?

Postat (redigerat)

Joo..det är klart man ska goggla men rekomendationer från tidigare kunder är så mycket bättre än bara hitta någon sida på nätet.

Jo, det slog mig iofs men det var inte menat som en spydighet, faktiskt inte. 😆

Edit:

Jag kan faktiskt rekommendera en studio - Musikmaffian, det var länge sedan vi lirade in där så jag vet inte om den fortfarande heter så. Ägaren hette i alla fall Fredrik Larnemo och den ligger i Varberg (inte så långt från Gbg).

Redigerat av Hellpig
Postat

Joo..det är klart man ska goggla men rekomendationer från tidigare kunder är så mycket bättre än bara hitta någon sida på nätet.

Jo, det slog mig iofs men det var inte menat som en spydighet, faktiskt inte. 😲

Hehe, det är lugnt 😆 Jag tog det inte så

Postat (redigerat)

(de har ett flipperspel) 

länk

Mmm, va inne på deras sida innan. Har skickat iväg ett e-mail och frågat om priserna.

Men tack for the tip 😆

Edit: flipperspelet är SÅ JÄVLA LOCKANDE 😲

Redigerat av Oakmeal
Postat
annars kan du ju testa Los Angered

länk

Det såg riktigt sjysst ut 😆

Tackar!

Postat

Lord Belial spelade in senaste (säkert fler också) plattan där. Finns fler bilder på deras hemsida. Jag har snackat en del med trummisen och de är nöjda.

Postat

Spelade in i Studio Fredman förra året. En kalas studio!!

Om du pratar med dom igen så är det nog inte alls omöjligt att få hyra studion på kvällstid och över helger.

Då får ni hela studion för er själva, och sedan när allt är inspelat så mixar dom det. Blir billigt och mycket bra!!

Så ring dom igen, det är mitt råd!

Kollade oxå på Los Angered innan det blev Fredman, men Fredman verkade vara mer "bang for the buck"!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.