Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tänkte bara kolla om det är några som har koll på vad det finns för olika stipendium att söka inom musik. Kanske är det någon här som har fått ett stipendium och vill dela med sig information?

Eftersom jag skriver mycket låtar vore det väl bäst med något stipendium som är menat för just låtskrivare. Det är väl där jag skulle ha störst chans att kunna få något. Inte för att jag tror att jag direkt skulle få något stipendium, men många har tipsat mig om att söka stipendium. Så därför tänkte jag kolla om någon har erfarenhet om stipendium inom musik, och kanske till och med kan tipsa om något?

Annons
Postat

Mitt band (Sabaton) fick någon slags EU stipendium via STIM förra året.

Pengarna kom från något som hette European Music Office och delades ut till band som turnérade i europa.

Info om det stipendiet

Och så har vi det allmäna Stim-stipendiet som alla anslutna kan ansöka om fram till den 2:a okt.

Stim Stipendium

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.