Kimrin Postat 23 juni 2004 Postat 23 juni 2004 jag undrar om det inte finns någon plugin som simulerar EMAX-soundet. Jag har sålt min hårdvara, men saknar faktiskt soundet. Den "fuckade" upp ljudet så skönt: smutsade till det, fetade till det och så la det nog på lite reverb också. Och eftersom det idag finns en massa mjukvarosyntar som låter som original från 60- och 70-talet och effekter som t ex Audio Eases Altiverb, där reverbet skapas efter en massa samplingar, borde det inte finnas någon som knåpat ihop en fet plug in för att få till det där skitiga 12 (eller 8) bitars-soundet?
Lindeberg Postat 23 juni 2004 Postat 23 juni 2004 (redigerat) Bitcrushern i Cubase gör det du söker, liksom "digital"-effekten i Reasons Scream-modul. edit: jag hade en Mirage i flera år som gjorde just det ljud du beskriver, men den brann upp för nåt år sedan. Saknar! Redigerat 23 juni 2004 av Disco Dan
RogueOps Postat 23 juni 2004 Postat 23 juni 2004 Jag har en EPS om någon vill köpa.. 😆 13 bitars D/A om jag inte minns fel.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.