Jump to content
Annons

Varför ett ö?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Varför stavar vissa bandnamn med ö, när det inte ingår i deras modersmål?

Motörhead

Blue Öyster Cult

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Ok. Som om jag skulle skriva mitt kommande artistnamn med ryska, grekiska eller arabiska bokstäver då. *funderar*

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Som om jag skulle skriva mitt kommande artistnamn med ryska, grekiska eller arabiska bokstäver då. *funderar*

🙂

Blindskrift är coolt

😉 <-- 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Som om jag skulle skriva mitt kommande artistnamn med ryska, grekiska eller arabiska bokstäver då. *funderar*

🙂

JA!

Gärna med krylliska bokstäver... speciellt i domännamnet! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl lite "inne" på 80-talet, det var dock inte så bra för ett band som jag tror hette Trojan som bytte till....ja....Tröjan!

Blue Öyster Cult började långt innan 80-talet, närmare bestämt 1970 efter att ha hetat bl.a "White soft underbelly" ett par år tidigare...första 4 studioplattorna + dubbeliven "on your feet..." är klart bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl lite "inne" på 80-talet, det var dock inte så bra för ett band som jag tror hette Trojan som bytte till....ja....Tröjan!

Blue Öyster Cult började långt innan 80-talet, närmare bestämt 1970 efter att ha hetat bl.a "White soft underbelly" ett par år tidigare...första 4 studioplattorna + dubbeliven "on your feet..." är klart bäst!

...jag minns en KERRANG!-rubrik:

BÖC ARE BÄK!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Last days of May

Scream

Dominance Submission

.

.

.

nästan lite off topic, men...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har att göra med djävulen faktiskt.

När man skriver ett kontrakt med djävulen heter det ju Cöntrakt.

Det har jag sett i en Ultravox-video.

Så det så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Bebopkeys...

är det därför som de har ett förvrängt kors och dessutom uppochnedpå?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bebopkeys...

är det därför som de har ett förvrängt kors och dessutom uppochnedpå?

😲

:musik

Menar du BÖC loggan? Isåfall är det en gammal alkemisk symbol för bl.a planeten Saturnus och metallen bly. Den har även kopplingar till Chronos, guden som regerade under guldåldern. BÖC använde den troligtvis huvudsakligen med tanke på kopplingen till bly. BÖC kallade sig redan tidigt på 70-talet för "Kings of Heavy Metal". Någon koppling till Horn-Per skall där sålunda inte finnas.

Som bonusinformation kan jag meddela att antroposoferna hänger en sån där BÖC-logga i sina julgranar (!) :rolleyes:

Själv har jag en tatuerad på armen.

Och ständigt detta prat om "de fyra (alt. tre) första albumen".. Dom har gjort en (1) tveksam platta och det är Imaginos från -88, som helt ärligt suger. Resten är 100% klass all the way. "Curse of the hidden mirror" från -01 t.ex. är klockren.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Södertäljeyeah... 😆

& Blue Öyster Cult spelar på Guilfest i Guildford i södra England om några da'r... Attans! Annars spelar de ju mest i USA, t.ex. som de gjorde vid någon Biker Rally Festival tillsammans med Randy Bachman (tid. Guess Who & B-T-O) på scen.

Har ett par cd och ett par LP. Jaså, även de nyare skivorna är bra? Jag tänkte beställa nån dvd faktiskt. "Long Live Night" eller nåt sånt hette den.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Kanske skulle ha både prickar, circumflex-tak, cedilj och apostrofer samt accenter. Nu vet jag inte hur jag får fram cedilj på mitt tangentbord, men...

mõsïk'

eller nåt sånt...

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Bebopkeys...

är det därför som de har ett förvrängt kors och dessutom uppochnedpå?

😆

:musik

Menar du BÖC loggan? Isåfall är det en gammal alkemisk symbol för bl.a planeten Saturnus och metallen bly. Den har även kopplingar till Chronos, guden som regerade under guldåldern. BÖC använde den troligtvis huvudsakligen med tanke på kopplingen till bly. BÖC kallade sig redan tidigt på 70-talet för "Kings of Heavy Metal". Någon koppling till Horn-Per skall där sålunda inte finnas.

Som bonusinformation kan jag meddela att antroposoferna hänger en sån där BÖC-logga i sina julgranar (!) 😳

Själv har jag en tatuerad på armen.

Och ständigt detta prat om "de fyra (alt. tre) första albumen".. Dom har gjort en (1) tveksam platta och det är Imaginos från -88, som helt ärligt suger. Resten är 100% klass all the way. "Curse of the hidden mirror" från -01 t.ex. är klockren.

oj oj oj-sorgligt att ni inte är mer pålästa (finns faktiskt en hemsida för varje grupp i världen idag-tror jag...)de flesta av er var inte påtänkta på långa vägar men m¨nga av er gillar säkert musik från förr och borde därigenom visa lite mer intresse än att bara gissa så här...

I fallet med B.Ö.C. så handlar det om saturnus och inget annat,sen att de flirtar med mörka krafter/texter hit och dit är ju ett led i deras eget OCH skivbolagets intresse på den tide/marknadsföring eftersom man ville att de skulle bli Amerikas svar på

Black Sabbath, läs mer om deras historia på hemsidan kort och gott, gör även så med ALLA andra band ni diggar så att ni kan något om dem och inte bara svamlar=respektlöst!

Vad gäller deras senare plattor så är det tyvärr så att de INTE håller måttet, dom pundade ner sig för hårt helt enkelt och försökte i samma veva skapa nya hits i nya tider vilket föll pladask och blev piss...fråga vilket äldre fan som helst så får ni samma svar som jag ger härovan-skiva 1-4 + dubbel-liven "on your feet or on your knees..."

värsta öset och inga jävla dubbar/pålägg-ren rock´n roll!!!

Har hängt med i skivsamlingen sedan 1977 (den kom 1975)...

Face it!!!

😆

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Håller med om att tidiga Blue Öyster Cult-skivorna är bra. Har inte lyssnat in mig på senare skivor (ännu), eftersom grupper oftast blir sämre på senare skivor. Exempelvis nämnda Black Sabbath.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bebopkeys...

är det därför som de har ett förvrängt kors och dessutom uppochnedpå?

🙂

:musik

Menar du BÖC loggan? Isåfall är det en gammal alkemisk symbol för bl.a planeten Saturnus och metallen bly. Den har även kopplingar till Chronos, guden som regerade under guldåldern. BÖC använde den troligtvis huvudsakligen med tanke på kopplingen till bly. BÖC kallade sig redan tidigt på 70-talet för "Kings of Heavy Metal". Någon koppling till Horn-Per skall där sålunda inte finnas.

Som bonusinformation kan jag meddela att antroposoferna hänger en sån där BÖC-logga i sina julgranar (!) 😳

Själv har jag en tatuerad på armen.

Och ständigt detta prat om "de fyra (alt. tre) första albumen".. Dom har gjort en (1) tveksam platta och det är Imaginos från -88, som helt ärligt suger. Resten är 100% klass all the way. "Curse of the hidden mirror" från -01 t.ex. är klockren.

oj oj oj-sorgligt att ni inte är mer pålästa (finns faktiskt en hemsida för varje grupp i världen idag-tror jag...)de flesta av er var inte påtänkta på långa vägar men m¨nga av er gillar säkert musik från förr och borde därigenom visa lite mer intresse än att bara gissa så här...

I fallet med B.Ö.C. så handlar det om saturnus och inget annat,sen att de flirtar med mörka krafter/texter hit och dit är ju ett led i deras eget OCH skivbolagets intresse på den tide/marknadsföring eftersom man ville att de skulle bli Amerikas svar på

Black Sabbath, läs mer om deras historia på hemsidan kort och gott, gör även så med ALLA andra band ni diggar så att ni kan något om dem och inte bara svamlar=respektlöst!

Vad gäller deras senare plattor så är det tyvärr så att de INTE håller måttet, dom pundade ner sig för hårt helt enkelt och försökte i samma veva skapa nya hits i nya tider vilket föll pladask och blev piss...fråga vilket äldre fan som helst så får ni samma svar som jag ger härovan-skiva 1-4 + dubbel-liven "on your feet or on your knees..."

värsta öset och inga jävla dubbar/pålägg-ren rock´n roll!!!

Har hängt med i skivsamlingen sedan 1977 (den kom 1975)...

Face it!!!

😎

Fem spänn på att jag är äldre än dig och jag hävdar iaf att flera av de "senare" plattorna visst håller måttet 😄 Min favorit är dock en gammal goding, men inte "On your feet.." (hur bra den än är) utan Secret Treaties, en platta som jag köpt 4 ggr på vinyl och 3 på cd och spelat slut på allihop.

Angående loggan så tror jag väl att jag nämner kopplingen till Saturnus? Symbolen, som för övrigt är lätt modifierad, står ju för Saturnus och bly vilka är tätt sammankpplade i den snåriga alkemiska djungeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...