spaceman Postat 23 juni 2004 Postat 23 juni 2004 Ska investera i ett nytt ljudkort till en av burkarna och får ett M-audio kort Audiophile 24/96 tillövers, som jag tänkte installera i en annan burk som redan har ett M-audio kort Audiophile 24/96 installerat. Min fråga är ifall det funkar med ASIO drivrutiner mm om man kör Cubase med två M-audio kort Audiophile 24/96 installerat ? Och om jag då kan utnyttja ut/ingångarna i samma Cubase projekt, till en mixer t ex för monitorering?
Musiker Postat 26 juni 2004 Postat 26 juni 2004 (redigerat) Bli inte arg om jag har fel, men jag tror att det ska funka utmärkt. Det finns nämligen (på första fliken) i inställningsmenyn för ljudkortet ett område som visar antal Delta Audiophile kort. Redigerat 26 juni 2004 av Musiker
BackHand Postat 29 juli 2004 Postat 29 juli 2004 Det går alldeles utmärkt att synca ihop t.ex. 2 stycken Delta Audiophile's. Det gör du via S/PDIF in/utgångarna. Kolla i manualen för närmare information, eller se länk: http://www.m-audio.com/index.php?do=suppor...cc9e1f292fcb135
spaceman Postat 30 juli 2004 Trådstartare Postat 30 juli 2004 Jag kör två Audiophile 24/96 sedan en tid. Och det funkar klockrent. 🙂
VacUm Postat 30 juli 2004 Postat 30 juli 2004 Jag kör två Audiophile 24/96 sedan en tid. Och det funkar klockrent. 🙂 I samma burk? Poppar ingångarna upp i sequencern som typ 1-2-3-4 då??
spaceman Postat 30 juli 2004 Trådstartare Postat 30 juli 2004 I Cubase så är det bara att lägga in 1-2-3-4 in/out i det track du håller på med från mixerkonsolen i Cubase. Perfekt om man vill monitorera ut ljud på det ena kortet, medans man lägger på nya audio spår på det andra. Har två monitorer och dubbla små mixerbord för detta.
VacUm Postat 30 juli 2004 Postat 30 juli 2004 I Cubase så är det bara att lägga in 1-2-3-4 in/out i det track duhåller på med från mixerkonsolen i Cubase. Perfekt om man vill monitorera ut ljud på det ena kortet, medans man lägger på nya audio spår på det andra. Har två monitorer och dubbla små mixerbord för detta. Smidigt! Då kan man (om jag fattar de hela rätt) köra 8 kanaler in me två kort i burken. (förutsatt att man har nån preamp/mixer med digitala utgångar). Blir ju ett billigt alternativ helt klart.
spaceman Postat 30 juli 2004 Trådstartare Postat 30 juli 2004 Inte åtta kanaler in, utan fyra in/ut. Kort 1: 1-left, 2-right, kort 2: 3-left, 4-right...
VacUm Postat 30 juli 2004 Postat 30 juli 2004 Inte åtta kanaler in, utan fyra in/ut. Kort 1: 1-left, 2-right, kort 2: 3-left, 4-right... Men man har ju 2 S/PDIF in på varje kort oxo! Eller dom kanske inte går att köra samtidigt som WaveIn 1-2..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.