hans-erik Postat 14 januari 2004 Postat 14 januari 2004 Vet någon hur man mixar ut speciella element (typ hihat, cymbaler) från battery till en separat kanal. Jag vill separera trumkanalen utan att behöva ha 3 Battery öppna samtidigt. Utan separering kan man ju inte få trummorna att låta bra. Har kollat i options och där kan man välja antal utgångar men jag hittar inte var jag man aktiverar dessa...
wollibolli Postat 14 januari 2004 Postat 14 januari 2004 Längst ner till höger ovanför OUTPUT står det s1/2. Med detta menas att den valda cellen skicka ut på första stereo-kanalen (mono 1 och 2). Om du då t ex har valt att Battery ska ha två stereo-kanaler, CTRL+klickar du och skriver 3 istället. När du sedan trycker return står det s3/4, alltså stereo-kanal 2. Samma princip gäller för resten av kanalerna.
hans-erik Postat 14 januari 2004 Trådstartare Postat 14 januari 2004 Aaah, sweet! Man tackar, funkar pöres
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.