MrPhil (oregistrerad) Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Kan vi inte mäta kvaliteten på inläggen istället?Vem skriver de BÄSTA inläggen? Hur ska du mäta det? För vem är inlägget bra? *host*ironi*hosthost* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 42. Svaret på Livet, Universum och Allting. Oh. Jag har 43. men om jag vill ha italienska skor, då blir det alltid 46. Trevligt med trådar där inläggen hör till saken. Men nu fick jag en till inläggsfjäder i min hatt. Jag känner mig bra. Hur ska du mäta det? För vem är inlägget bra? Ett inlägg som innehåller _endast_ 😏 eller 🙂 eller nån annan jävla gubbe är inte bra. Saken är lättare att analysera om man kollar vad som _inte_ är bra. Allt annat är ju sen bra. Inlägg under 10 tecken är 99% av tiden icke-bra. Mycket enkla mätare. Filtret för såna inlägg borde sitta mellan öronen. Många bra trådar har förvandlats till gladagubbstrådar på nolltid, vilket leder till att nya forumiter inte hittar nåt av värde med sökfunktionen, vilket leder till upprepade frågor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Kan vi inte mäta kvaliteten på inläggen istället?Vem skriver de BÄSTA inläggen? Hur ska du mäta det? För vem är inlägget bra? *host*ironi*hosthost* Ok! Svårt att veta. Jag har ju haft lååånga diskusioner med "Ove". Jag har trott att han skojar, men det gör han inte. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Ett inlägg som innehåller _endast_🙂eller😉eller nån annan jävla gubbe är inte bra. Saken är lättare att analysera om man kollar vad som _inte_ är bra. Allt annat är ju sen bra. Inlägg under 10 tecken är 99% av tiden icke-bra. 🙂 (sorry, var bara tvungen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 😄 (sorry, var bara tvungen) Det var över 10 tecken. Ju. 😏😮😎😄😄😛😎 a 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 (redigerat) 1) Thimmie 7.29 2) Linus 5.89 3) Claes 5.83 4) Hans 5.33 5) mornel 5.01 6) Neko 4.28 7) musik 4.27 8) Hackeman 4.26 9) Lundin 4.11 10)hegobald 4.06 11)addic 59 3.88 12)Eternal 3.78 13)Lynxo 3.69 14)Pazo 3.68 15)Viktor den Store 3.53 Uppdaterad lista, med Neko och Lundin (sorries). Hade bara räknat fel på en enda - den i Demopostningar flitige Thimmie (sorry). Du leder ju... "Skillnaden" gentemot det som står som genomsnitt i profilen är att jag har tillåtit två decimaler. Sedan kan ju folk dessutom ha postat de senaste 10 timmarna såklart. Sedan var det inte så att jag tyckte det var livsavgörande direkt, men tyckte ändå att en sån här snittlista kunde var kul helt enkelt. 🙂 :musik Redigerat 5 juli 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Hej och hå! Och därmed har jag suttit och räknat med papper och penna och med Kalkylatorn. Jag har tagit hänsyn till hur många dagar man varit medlem och hur många postningar man gjort i On topic-avdelningarna. Skapad 3.00 5/7-2006. Den rätta listan, den som visar flitigaste postarna per dag i On topic, och därför bortsett från inlägg i Off topic: 1) Linus 5.89 2) Claes 5.83 3) Thimmie 5.56 4) Hans 5.33 5) mornel 5.01 6) musik 4.27 7) Hackeman 4.26 8) hegobald 4.06 9) Eternal 3.78 10) Lynxo 3.69 11) Pazo 3.68 12) tbruce 3.46 13) Eken MusiX 2.84 14) surikatmamma 2.71 15) Marcus Rombo 2.50 Skulle man ta hänsyn till Off topic också så skulle förmodligen Grahn ligga på topp-3, medan Claes, Thimmie och Hans skulle halka ned. Riktigt sena registrerade medlemmar är måhända inte medräknade. Hojta! 🙂 :musik Som en liten kul grej är mitt sånt där per dag snitt 2.2, fast med off topic blev det helt plötsligt 17 🙂😄😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Oj, femma. Läskigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 (redigerat) tbruce: jo det visste jag faktiskt, att snittet med EN decimal står hos varje pers om man klickar på profilen. Men jag var skeptisk till vissas tal där och var tvungen att kontrollräkna. Att man inte stött på en del så mycket beror dock på att de rört sig i andra avdelningar. 🙂 Redigerat 5 juli 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 1) Thimmie 7.292) Linus 5.89 3) Claes 5.83 4) Hans 5.33 5) mornel 5.01 6) Neko 4.28 7) musik 4.27 8) Hackeman 4.26 9) Lundin 4.11 10)hegobald 4.06 11)addic 59 3.88 12)Eternal 3.78 13)Lynxo 3.69 14)Pazo 3.68 15)Viktor den Store 3.53 16)tbruce 3.46 17)Pluffo 3.40 18)Eken MusiX 2.84 19)surikatmamma 2.71 20)Marcus Rombo 2.50 Uppdaterad lista, med Neko, Lundin och Pluffo (sorries). Hade bara räknat fel på en enda - den i Demopostningar flitige Thimmie (sorry). Du leder ju... "Skillnaden" gentemot det som står som genomsnitt i profilen är att jag har tillåtit två decimaler. Sedan kan ju folk dessutom ha postat de senaste 10 timmarna såklart. Sedan var det inte så att jag tyckte det var livsavgörande direkt, men tyckte ändå att en sån här snittlista kunde var kul helt enkelt. 😆 :musik Jag har ett snitt på 2.7 men är inte med på din lista 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 tbruce: jo det visste jag faktiskt, att snittet med EN decimal står hos varje pers om man klickar på profilen. Men jag var skeptisk till vissas tal där och var tvungen att kontrollräkna. Att man inte stött på en del så mycket beror dock på att de rört sig i andra avdelningar. 🙂 Okej. 🙂 Vad skönt att jag "bara" låg på 16de plats... Det finns 15 större losers alltså. 😄 Host. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 (redigerat) vad är det här för meningslös tråd. den slår ju alla musiks tidigare trådar om ullared och vändapåtäcket och matsommanblirpruttigav trådar. kan inte alla bara göra musik i stället. blä! kollade lite på musiks fakta: Utanför ämnet (off-topic)5755 inlägg i detta forum ( 76% av denne medlemmens inlägg ) Redigerat 5 juli 2006 av dancedancedance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Vända på täcket? Vad är det för nån tråd? 🙂😄 De övriga två trådarna du nämner är of topic och räknas inte in här. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Kan vi inte mäta kvaliteten på inläggen istället?Vem skriver de BÄSTA inläggen? Hur ska du mäta det? För vem är inlägget bra? *host*ironi*hosthost* Ok! Svårt att veta. Jag har ju haft lååånga diskusioner med "Ove". Jag har trott att han skojar, men det gör han inte. 🙂 Ove skojar aldrig 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Hej! Om man kollar in på länken Forumets flitigaste postare totalt, så ser det bra ut för Linus och Claes, med över 5000 poster. Är posterna i Off Topic medräknade där? Knappast väl, för Grahn ligger långt ned på listan. Kunde man inte ha en tabell med alla, verkligen alla poster på Forumet, även de i Off Topic alltså. Dessutom tycker jag att då man pratar om den flitigaste postaren på Forum, så bör man ta hänsyn till hur länge de olika medlemmarna varit medlemmar. Därför ligger Thimmie bra till (med runt 2800 poster på drygt ett års tid), mornel, hegobald och jag själv (som ligger på plats 23 idag). Det borde definitivt finnas en lista med bästa genomsnittet per dag. Typ (om man ändå BARA räknar on topic-trådar): 1) Thimmie 7.29 2) Linus 5.89 3) Claes 5.83 4) Hans 5.33 5) mornel 5.01 6) Neko 4.28 7) musik 4.27 8) Hackeman 4.26 9) Lundin 4.11 10)hegobald 4.06 11)addic 59 3.88 12)Eternal 3.78 13)Lynxo 3.69 14)Pazo 3.68 15)Viktor den Store 3.53 😄 :musik Jag tror att dehär med antal inlägg och stats lockar fram en hel del onödiga postningar. So help me gawd om någon kläcker "amäeh, hur onöhdit va inte din påst dÅeEh!! *zmalj*..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Dagens I-lands problem? 😳 (YES...där fick jag en till....) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Har du semester eller nåt, Musik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 5 juli 2006 Dela Postat 5 juli 2006 Får man högre "status" om man har många posts? Nix, men om de (vi?) som postar mycket inbillar sig (oss) det, så känns tillvaron på detta forum lite mer motiverad... kanske. 😆 ...fast när man ligger i topp på ett par forum, så ska man kanske också ta det som en varningssignal - och skaffa sig en hobby...? 😆 Jag trodde det var din hobby att skriva mest inlägg här och på vst-forum? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.