Jump to content
Annons

Test på en bunt olika limiters


tsmalmbe (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Tänkte lämna det upp till var och en att bestämma själv. Nåväl. Det som jag finner _positivt_ är att en tredje part satt upp en test på pluggar överhuvudtaget. Det som jag också finner positivt är att det har blandats kommersiella och gratis (pluggar som också har rekommenderats här), vilket torde göra det intressant också för de på en tight budget.

För mig själv var det intressant att MPL-1 var nånslags referens-standard. Jag har själv en sån. För det andra var det också intressant att se hur pass dåligt G-pluggen klarade sig. Använder själv aktivt G-seriens Multi. Får mig att tänka om. Trots att G(raham) lade in 64 bitars filter istället för 32 bitars efter att jag klagade. Så det intressanta här är alltså om och ifall alla G-dynamikprosessorer allmänt har dåliga algoritmer, och huruvida det har påverkat att han nu uppgraderat till 64 bitars filter.

Nåväl, jag hoppas nån annan på riktigt också funderade över de limiters de använder.

Fann du själv artikeln a ) intressant eller b ) ointressant eller möjligen c ) helt ovidkommande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollad igenom testet lite snabbt. Han verkar ambitiös.

Lite synd att han inte förklarar närmre hur testet gick till och vad han lyssnade efter.

Syftet till testet, att se om han gjorde rätt när han dagarna innan köpte Voxengo Elephant, är också ett problem. Att utse Elephant till testets vinnare minskar definitivt trovärdigheten av testet. Klart han ville komma fram till att han tidigare gjort rätt val.

Men min subjektiva kommentar till utfallet är att det ser rimligt ut. Har inte testat Gmax eller ADlimiter, men för övriga limiters håller jag i stort sett med hans omdöme.

Elephant är en mycket bra limiter, och en prisvärd sådan.

Buzmaxi3 är fortfarande den bästa gratislimitern.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Visst, man bör ju komma ihåg att absoluta sanningen inte är samma som intressant synpunkt. Vilket 90% av alla skribenter här borde påminna sig om förrän de "skickar svar" 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...