Jump to content
Annons

Synfonisk snyftfunk

Recommended Posts

mjaco0 (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Crying my hart out

ARTIST/GRUPP: Mean, Bold & Incompetent

GENRE: Synfonisk snyftfunk

LÅTLÄNGD: 4:19

KOMPOSITÖR: Carl Cadello

PRODUCENT: Carl Cadello

EV. MEDVERKANDE: Carl Cadello

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: 190/mp3

STORLEK: 6.3 meg

STATUS: mer än en skiss mindre än en färdig låt

Jag sätter mig ned för att jag har en ide´ om en låt. Trummor och bas funkar fint. sen arbetar jag på som i trans.

Ett par timmar senare lyssnar jag genom vad det blev. Inte fan blev det som jag hade tänkt mig. Snarare tvärt om.

Sån musik jag gör är inte den musik jag själv lyssnar på. Jag vill inte ens lyssna på denna sorts musik.

Sentimental och smörig symfonifunk. Jag vill spela hård rock med mycket dist. Hur kunde det bli såhär? 😲

Ni får gärna kommentera:

a) låten

😆 ljudet

c) arren

d) övrigt

e) Vad i mig som lockar mig att göra detta musikstycke? 😆

Hjälp en vilsen medmusikant!!!

Crying_my_hart_out.mp3

Annons
Denlångesmalemedmittbena (oregistrerad)
Postat

a låten

Trevlig men inte distad hårdrock precis

b ljudet

Jag tycker det var bar balanserat. Stråkarna lite höga ibland

c arren

d övrigt

Lägg in sång!

e Vad i mig som lockar mig att göra detta musikstycke?

Jag tror att det är GUD!

Postat

Det man vill och det man skall är inte alltid samma sak. Den banbrytande konstnären Paul Klee (rekommenderas!) hade nån idé om att "Naturen skapar genom konstnären". Man skall inte intellektualisera eller konstruera sitt skapande, utan låta det som kommer komma.

Det här låter ju fett cool! Gillar låten och arret. Riktigt snyggt.

Nånting med ljudet emellanåt... som om det vore e gammal kasset typ.. men jag har världens sämsta lyssning så det kan vara här.

Den funkar utmärkt att ha på repeat i lurarna iaf märker jag 😉

Keep it up /Mats

mjaco0 (oregistrerad)
Postat

Tack för de uppmuntrande tillropen!

Jag läste om Giacometti, han med giacometti_man_striding.jpg

och han försökte alltid göra fylliga figurer med ett "rart" utseende men det slutade alltid med samma benrangel.

Det är väl samma med mig. Hur jag än gör blir det samma snyftiga, tralliga låtar. Inte för att jag jämför mig med Giacometti.

Men jag tror du har rätt, man skall inte intellektualisera "konst", det är som Henrik (han på Bolibumpa) säger: ”Konst är till för att tvätta sig på insidan med”.

Det fans en forskare som under hela sitt liv försökte förstå vad det var som fick honom att komma fram till de mest hänryckande teorier. Maxwell hette han, och han plockade fram något som heter Maxwells teorem. I korthet plockade han samma en hel drös med teorier och på ett elegant sätt fick ihop dessa. Han tyckte själv att han inte förstod hur han hade kommit fram till det och han sa vid sin dödsbädd att "det var något större i honom" som talat.

Det är så man kan bli lite religiös. 😳

Vilka referenser vi kör med.

Postat (redigerat)

Låter rätt så knyckt från en av låtarna i Ray Davies nya skiva. Kanske den bästa låten där. Medvetet eller inte?

Jag tycker också detta är coolt. Det behövs ingen sång. Framför allt bra intrumentering, som man säger inom klassisk musik.

Redigerat av Tokai
mjaco0 (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Låter rätt så knyckt från en av låtarna i Ray Davies nya skiva. Kanske den bästa låten där. Medvetet eller inte?

Om det är knyckt? Om det är det, har jag ingen aning om det. 😳

Jag utgick från fyra ackord och sen blev det som det blev. Kan du säga vilken skiva och vilken låt, det hade varit kul att höra.

Vad jag vet så har jag har aldrig lyssnat på Ray Davies. Det har faktiskt inte blivit så mycket lyssna av de senaste 10 åren. Många barn som skall till stereorna. Men nu är de på sommarläger så jag kanse kan få en chans 😄

Fan, nu kom jag på vem Ray Davies är. Det är ju han i Kinks. Ops

Redigerat av mjaco0
  • 2 veckor senare...
Denlångesmalemedmittbena (oregistrerad)
Postat

Paul Klee, e det inte han med rutorna i olika färger?

Till Tokai: Ray Davies senaste? Jag kan inte finna någon likhet med någon av låtarna. Kan du specificera?

Jag instämmer annars att det är ganska coolt, men mixen känns lite platt.

mjaco0 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

God dag kallemio!

Älskar låten, men skulle vilja ha en helt annan produktion.

Jag tackar. Undrar om du är intresserad av att göra en annan produktion?

Det hade varit kul!!

Kan skicka dig (eller någon annan som känner sig hågad) spåren som wav eller midi, sen kan du braka loss om du vill!

Redigerat av mjaco0
Postat
Inte fan blev det som jag hade tänkt mig. Snarare tvärt om.

Sån musik jag gör är inte den musik jag själv lyssnar på. Jag vill inte ens lyssna på denna sorts musik.

hahahaha :rolleyes: det lät bekant 😄

fundera inte så mycket,

gör musik, så gör musiken dig ! det är bara att hänga med 😎

det låter gott i varje fall !!!

härlig basgång.

mjaco0 (oregistrerad)
Postat
härlig basgång.

Det värmer. Basen är i princip det enda som jag spelat själv.

När jag gör musiken tänker jag inte ett dugg. Men efteråt kan jag undra en hel del. Det måste ju säga en del om mig som människa. Med andra ord tycker jag lite synd om er som spela/lyssnar på dödsmetall och liknande, men o andra sidan lyssnade jag bara på punk och joy division på 80-talet. Fast så blev jag också som jag blev. patetisk, tunnhårig och "skapar" mest snyftmusik och annat konstigt. :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.