Dexter Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 (redigerat) Hej hej! Jag börjar bli klar med mitt studiobygge när det gäller utrustning (om man nu någonsin kan sluta köpa på sig saker...), men har ännu ingen lokal. Jag är dock rätt ivrig att komma igång med inspelningsarbetet och letar därför efter personer som spelar lite softare musik, typ singer/songwriter eller electronica - ja alltså musik som kan framföras i en lägenhet utan att grannarna störs alltför mycket - och som vill spela in KOSTNADSFRITT hos mig. Min utrustning ser ut som följer: Mixerbord Mackie 32•8 Ljudkort 2 x M-Audio Delta 1010 (16 in/ut samtidigt) Dator AMD Athlon x2 3800+ Monitorer Behringer Truth 2031 Cubase SX 3 Reason 3.0 samt en massa pluggar Channel strip Voicemaster Pro Kompressor TL Audio Fat 1 Kompressor Joemeek C2 Kompressor Behringer Autocom Ultramizer Behringer Mikrofoner: 2 x SM57 2 x Sennheiser MD441 2 x Line Audio CM2 2 x Röde NT1000 Röde NTK Studio Projects B1 AKG C1000s 3 x Shure PG56 Shure PG52 Shure Beta52 plus en massa annat smått och gott. Inga dåliga grejer alltså. Så är det nån som vill testa att spela in är ni varmt välkomna att höra av er. Och skicka gärna med länk till musikexempel. Maila till lars.jansson@di.se Hälsningar Lars Redigerat 4 juli 2006 av Dexter
thebartender Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Tjena Lars! Vart i Stockholm bor du? För behöver du fortfarande någon så ställer jag mer än gärna upp! Är en singersongwriter (i lägenhetsnivå). Kan spela in nånting lite snabbt åt dig ifall du vill ha en referens. Så hör av dig om du fortfarande letar folk att spela in med! Mvh Johan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.