gufv (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Det känns * KOMPOSITÖR: Gustaf Lundh * GENRE: Electronica/Postrock * LÅTLÄNGD: 07:01 * PRODUCENT: Gustaf Lundh * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 9.8 Mb * STATUS: beta. LÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Ett andra utkast av den sista låten till min debutdemo. Hade tänkt gjort den mer organisk, men verkar ha bytt spår under processen. 😉 Fungerar den ändå? Reaktioner? Redigerat 7 juli 2006 av gufv
mjaco0 (oregistrerad) Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Tjena, detta var riktigt mysigt! Jag trivs. Mitt första intryck var att det inte händer SÅ mycket men vid andra genomlyssningen tror jag nog att det inte skall hända mer än vad det gör. Dessutom händer det en hel del om man bara lyssnar efter ordentligt. Jag tycker det är bra. Coola ljud och behaglig, lite skrämmande stämning. Tack!
Fidden Postat 6 juli 2006 Postat 6 juli 2006 Den där jobbiga cymbalen känns mest onödig. Orgeln i början, den som kommer in efter ca 15 sekunder, hade jag helst varit utan. Annars tokdiggar jag trumrytmerna och dom små ljuddetaljerna som dyker upp här och var. När låten går in i fas 2 känner man att taket kommer lyfta. Spänningen ökar... men på något sätt kommer det av sig. Det där sista saknas, det behövs något mer. Men potentialen finns där som vanligt, bra känsla och mycket bra jobb. Största styrkan är vemodet i gitarren, det är du verkligen kung på!
gufv (oregistrerad) Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 mjaco: thanks! ja, man får ge den lite uppmärksamhet. fidden: vilken cymbal menar du? den som "hetsar"? 🙂 orgeln gillar jag. sådär stel och vinglande som orglar skall vara. 😄 angående fas 2 så har det krypit på mig hela tiden, så därför har jag bytt ut det gamla gitarrpartiet till lite piano-manipulation och en svulstig distgitarr 🙂 lyssna igen gärna!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.