määcck Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 (redigerat) Jag har fastnat riktigt rejält för Propellerheads Reason! Men nu undrar jag om det räcker med reasons utbud... Lyssna gärna och ge bra/dålig respons. Själv tycker jag att den låter lite fattig och platt. LÅTNAMN: Fairytale ARTIST/GRUPP: inget för närvarande GENRE: Jadu.. jag har faktiskt ingen aning tyvärr LÅTLÄNGD: 1:20 KOMPOSITÖR: Jag ( marcus) PRODUCENT: jag EV. MEDVERKANDE: ingen INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: runt 2mb STATUS: Skiss 😉 Redigerat 3 juli 2006 av määcck
määcck Postat 3 juli 2006 Trådstartare Postat 3 juli 2006 (redigerat) ok, nu kom inte så mkt av låten med på första så ta denna länken istället.. hehe 😉 Fairytale.mp3 Redigerat 3 juli 2006 av määcck
Keno (oregistrerad) Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Får känslan av en film/spel trailer.. Kan liksom se bilderna glida förbi i slowmotion. Gillar hur det låter, kanske känns lite "producerat" då och då men det är ju en rätt subjektiv bedömning. Slutet kändes däremot helt fel, testa lite andra varianter.
Nexustwins Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 jodå det låter fint men trummorna kan vara lite jobbiga. OM jag hadde gjort låten hadde jag förståss gjort det till en grymmt härlig trance låt. men bra piano melodi.
Dexter Postat 5 juli 2006 Postat 5 juli 2006 Låter som ett typiskt första-försök med Reason, 😳 Pianot lite väl hårt komprimerat, men det är en spännande atmosfär i låten. Bra jobbat!
määcck Postat 6 juli 2006 Trådstartare Postat 6 juli 2006 ok. tack för responsen! Vad i låten gör att det låter som ett första försök? så jag vet va jag ska jobba vidare på..
Light Head Postat 6 juli 2006 Postat 6 juli 2006 Håller med Dexter... Jag tycker att pianoklinket är allt för mycket just klink, pekfingersklink, ingen pianist som spelat det s.a.s.
wshadow Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 trummorna ligger lite grått. vill ha mer färg i dem. typ. de ligger lite bakom och för lågt. de högre tonerna på pianot ligger lite halvjobbigt högt. hade jag fått välja så hade jag även tatt meeeer bas.
mr_chess Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 hej hej håller själv på med cakewalk och reason och tycker att det är roligt till tusen! när det kommer till din låt så tycker jag så här: något för mycket flänger på pianot så att säga, men det är inte mycket. trummorna har ett bra tänk över sig, men tar i detta läge alldeles för mycket av ljudbilden, dvs, kan man dämpa fluffigheten på kaggen t.ex. pianot är starkare i början än i slutet, dvs. att trummorna kommer in och maskerar styrkan i pianot, håll pianot i samma ljudnivå sedan så finns det ett nynnande tycker jag och det är bra. sen finns det nåt slags insug slags aktigt ljud i ljudbilden. Varenda gången den kommer stör den mig för jag uppfattar det som om det är en sångröst som kommer in och ska börja sjunga. Alltså bör du ha en som sjunger där inte trummorna spelar. Om du hittar en bra sångröst, ser framför mig en ren och snygg sopranröst så kommer det du gjort hitills funka som ett bra bakgrundskomp MVH Anders
määcck Postat 9 juli 2006 Trådstartare Postat 9 juli 2006 Tack för respons ännu en gång. Jag märker rätt fort att det finns oerhört myck att lära 😛 jag är inte tillräckligt insatt att förstå allt ni tycker o tänker men jag gör ett försök! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.