Jump to content
Annons

Latexfog


AndyPandy

Recommended Posts

Latexfog är ett jävla skit, och nu har jag dragit den ända hit. Och trött blev jag av att bredspackla. Bara så att ni vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Njaee latexfogar fyllerväl sin funktion vid fönster och potentiellt våta utrymmen så nu tycker jag allt att du är oträttvis.

Spackel däremot är ett skti. Har man verkligen inte kommit längre år 2006 än att man måste hålla på att bre på en massa smörja. Var finns det flytande plastskummet som själv blir alldeles slätt utan att man måste hålla på och slipa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamenvafan, jämt fortsätter ju latexfogen att spruta ut ur pistolen trots att man inte trycker.

Och nu har jag slipdamm i hela min lägenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har en liten kartongbit där man lägger sprutan, så kan det småpinka bäst det vill. Sen såpar man fingret och drar över fogen för att få en jämn och fin yta.

/Mr Latex och Läder

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har en liten kartongbit där man lägger sprutan, så kan det småpinka bäst det vill. Sen såpar man fingret och drar över fogen för att få en jämn och fin yta.

/Mr Latex och Läder

Och så får man vara extremt noga med jumskarna för där brukar det vara svårt att få det jämt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så får man vara extremt noga med jumskarna för där brukar det vara svårt att få det jämt. :rolleyes:

Det är jämt svårt med att få jämt i ljumskar, jag hade ett lat ex som var ojämt i ljumskarna, dvs aldrig, vilket fyllde mig med både det ena och det andra, mest irritation dock.

Lat ex expert

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så får man vara extremt noga med jumskarna för där brukar det vara svårt att få det jämt.  :rolleyes:

Det är jämt svårt med att få jämt i ljumskar, jag hade ett lat ex som var ojämt i ljumskarna, dvs aldrig, vilket fyllde mig med både det ena och det andra, mest irritation dock.

Lat ex expert

R

Det är också viktigt att man rakar rumpan, Annars blir det svårt att duscha av det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så får man vara extremt noga med jumskarna för där brukar det vara svårt att få det jämt.  😎

Det är jämt svårt med att få jämt i ljumskar, jag hade ett lat ex som var ojämt i ljumskarna, dvs aldrig, vilket fyllde mig med både det ena och det andra, mest irritation dock.

Lat ex expert

R

Det är också viktigt att man rakar rumpan, Annars blir det svårt att duscha av det. 😄

Haha, här har vi en som talar av erfarenhet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter dock fogen där den ska. Och jävlar va bra min bredspackling blev. Jag är faktiskt mycket stolt över mig själv. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter dock fogen där den ska. Och jävlar va bra min bredspackling blev. Jag är faktiskt mycket stolt över mig själv. 😉

Det är inte bara du som är stolt.

Jag tror jag talar för hela forumet i denna fråga, och vi är stolta allihop.

Martin Timell (som går under namnet Erik Hofstein i detta forum) önskar dock att du lägger ett släpljus (från sidan) på den spacklade ytan, tar ett kort och publicerar här på forumet. Vi tror dig när du säger att det blev bra, men vår glädje skulle fördubblas om vi fick se det med egna ögon...

Vänligen

Rolf & Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Martin Timell (som går under namnet Erik Hofstein i detta forum) önskar dock att du lägger ett släpljus (från sidan) på den spacklade ytan, tar ett kort och publicerar här på forumet. Vi tror dig när du säger att det blev bra, men vår glädje skulle fördubblas om vi fick se det med egna ögon...

Jag lovar att jag ska ha ambitionen att göra det på nästa vägg jag spacklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det första man får fråga sig är om det finns fog för att använda latex.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det är inte särskilt jobbigt att bredspackla. Det är mycket jobbigare att smalspackla en mycket stor yta, med en spackelspade med en bredd på 4 cm.

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte särskilt jobbigt att bredspackla. Det är mycket jobbigare att smalspackla en mycket stor yta, med en spackelspade med en bredd på 4 cm.

Men jag använde ju en smörkniv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...