lodger Postat 22 juni 2004 Dela Postat 22 juni 2004 Det skulle vara roligt om folk skrev vilken utrustning dom har använt till demolåten dom postar. Har sett det på en Amerikansk sajt. så här: LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: UTRUSTNING: ..................................... ........... jag vet inte...det skulle va kul....man e´ju lite nördig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 22 juni 2004 Dela Postat 22 juni 2004 Det låter som en väldigt bra idé! Det tänker jag ta och skriva dit när jag postar nästa låt... =) Love. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 ..fick precis samma tanke efter att ha läst en annan demopost där det var specat hur instrumenteringen såg ut...helrätt för oss teknik-n00b'ar 😲 Bra tänk lodger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drifter7508 Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Utmärkt idé!! 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 MEDVERKANDE: Disco Dan UTRUSTNING: pII 233 mhz, matsui-stereo, panasonic stereo, aiwa-hörlurar, cheetah-keyboard, sony mick för 129 kr, dansk leksakssynt, bongos, koreansk dj-mixer utan namn, tofflor från rusta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Håller med om att det skulle vara kul att se, men är det "Hardware" då som gäller och inte Software? Har en känsla av att de flesta här skapar sin musik i PC/Mac-miljö och då är det väl minst lika intressant vad man använder för mjukvara. Klockhastigheten på datorn känns kanske lite oviktigare? Hårdvaru-utrustning känns lite som om det hör ihop med en personpresentation. Bara en fundering. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 japp ja e välutrustad... men va har de me musikskapandet att göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lodger Postat 23 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2004 jag vet inte exakt men jag tycker väl att man skulle ge info om både mjukvara och hårdvara,det som känns relevant. Vi är ju många här som är vansinnigt intresserade av pluggar m.m Så om det är exempelvis en gitarr som utmärker sej i en låt kan man väl skriva vilken typ av gitarr,dist och reverb man använt. Vilken trummaskin har man använt?vilket inspelningsprogram? och avslöja lite specialknep typ "hur man fick det där speciella sångljudet" 😄 personligen så tycker jag det är kul att få sån information. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 japp ja e välutrustad... men va har de me musikskapandet att göra? Håller nog med där... Det handlar ju om musikskapande och sen om jag spelar på min gamla falcon-bas eller på trilogy är ju inte så avgörande. Det kan förståss vara intressant för andra att veta vilka instrument som använts, men samtidigt så skulle det vara ÄNNU mer intressant att få läsa ett par rader om hur man tänkt när man spelat in; Om man eftersträvat ett visst sound och om man tycker att man haft problem med något speciellt. Då blir det ju lite mer inriktat på skapandet. Hm... har nog inte bestämt mig ännu, men ett inlägg kan man ju alltid skriva.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 ----------men samtidigt så skulle det vara ÄNNU mer intressant att få läsa ett par rader om hur man tänkt när man spelat in; Om man eftersträvat ett visst sound och om man tycker att man haft problem med något speciellt. Då blir det ju lite mer inriktat på skapandet. Håller med. Jag gillar verkligen när tidningen Studio gjort sina spår-för-spår-specialer, kul att läsa sånt nördigt djupdykande på svenska! 😄 Kanske nåt att (i viss utsträckning) tillämpa när man postar demos? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Håller med. Jag gillar verkligen när tidningen Studio gjort sina spår-för-spår-specialer, kul att läsa sånt nördigt djupdykande på svenska! 🙂Kanske nåt att (i viss utsträckning) tillämpa när man postar demos? orkar jag plita dit alla min 25 använda spår då? Jo, det gör jag 😉 Bara för att ni ska få nåt att läsa sen 😄 Love. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Håller med. Jag gillar verkligen när tidningen Studio gjort sina spår-för-spår-specialer, kul att läsa sånt nördigt djupdykande på svenska! 🙂Kanske nåt att (i viss utsträckning) tillämpa när man postar demos? orkar jag plita dit alla min 25 använda spår då? Jo, det gör jag 🙂 Bara för att ni ska få nåt att läsa sen 😉 Love. i min senaste låt har ja 89 spår, närmare 60 samples, synthar osv, över 800 beats lång, över 20 effektkanaler, 3 sendbussar... fråga dbd! 😄 ofta ja orkar deklarera den 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 och avslöja lite specialknep typ "hur man fick det där speciella sångljudet" 😉 personligen så tycker jag det är kul att få sån information. utan att ta betalt... 😄 ..joduskullemådåva.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 i min senaste låt har ja 89 spår, närmare 60 samples, synthar osv, över 800 beats lång, över 20 effektkanaler, 3 sendbussar... fråga dbd! 😆 ofta ja orkar deklarera den 😛 Antingen slösar du med resurserna i onödan eller så är din låt outhärdligt överarbetad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 i min senaste låt har ja 89 spår, närmare 60 samples, synthar osv, över 800 beats lång, över 20 effektkanaler, 3 sendbussar... fråga dbd! 😆 ofta ja orkar deklarera den 😛 Antingen slösar du med resurserna i onödan eller så är din låt outhärdligt överarbetad. faktiskt inte... men ja kör ju FL Studio... stepsequencer-baserat så ja har kanske 4 spår med olika patterns av baskaggen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Lyyyysande Sickan! Det kör vi på tycker jag! (att skriva ut sin utrustning alltså 😆) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Blott en skärmdump av Cubase SX (eller motsvarande) med låten laddad hade varit uppmuntrande. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Blott en skärmdump av Cubase SX (eller motsvarande) med låten laddad hade varit uppmuntrande. 😛 "Registered by: Team H²0" 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lodger Postat 23 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2004 ljudkort,preamp,mickar är oxå intressant info. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Blott en skärmdump av Cubase SX (eller motsvarande) med låten laddad hade varit uppmuntrande. 😛 "Registered by: Team H²0" 😆 Nu förstår jag inte aaaaaaaaaaaaaaaalls vad du menar.... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Blott en skärmdump av Cubase SX (eller motsvarande) med låten laddad hade varit uppmuntrande. 😉 "Registered by: Team H²0" 😉 Trrrrr..tssshhhh..10 poäng till Calle.. 🙂😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.