Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle behöva lite schyssta blås samplingar till Reason...Någon som har några bra liggandes eller länk till nedladdning?

/Bajenuffe

Annons
Postat

Oj... Demoprylarna låter toppen, men finns det inget gratis att hämta... Känns lite overkill att köpa detta då jag inte tänkt att använda det sååå omfattande. Finns det ingen som har samplat något som jag kan få använda?

/Bajenuffe

Postat

jag kan se om jag hittar ngn miles-ton attsampla..har annars reasons orkesterbibliotek, och jag tycker det är fruktansvärt bra!!

Postat

I Reason forumet har vi sparat en hel del länkar till refills och soundfonts.

Men ok då här är två länkar till soundfonts: http://www.soundfonts.it/soundfonts.asp?c=3

http://www.hammersound.net/cgi-bin/soundlink.pl

Ett tips är att använda dig av Google, som du kanske har hört talas om . . ?

🙂

Annars så är blåset bra i biblioteket som kommer med Reason.

Annars så tar man fram en mick och samplar när man blåser i den . . . 😛

Dvs definera era frågor: blås samplingar är just samplingar med nån som står och blåser.

Eller är det med nån som heter blå? Hmmm jag har glömt . . .

Ja det är varmt.

Postat
Annars så tar man fram en mick och samplar när man blåser i den . . . 😎

Ja det är varmt.

🤪

galet varmt idag. jag möttes av en chock när jag öppnade dörren till balkongen. ska nog stanna inne idag.. 😏

😎

Postat
Dvs definera era frågor: blås samplingar är just samplingar med nån som står och blåser.

Ja, och så undrade han om någon hade bra samplingar liggandes. Dvs. samplingsbiblioteken som är stående i hyllan gör sig icke besvär. 😏

*phew* Jo, det är jättevarmt.

Postat

Är det bara jag som är korkad eller blir jag lite hånad p.g.a min okunskap?

ok... Den bjuder jag på :-)

Som gamla ikonen Paul Weller en gång sade... What you give is what you get...eventually!

Hade jag skrivit Brass, så hade jag väl blivit anmäld för att vilja köpa knark.

/Bajenuffe

Postat

Någon som har en brass-sample? 😎

🤪

Att du söker ett schysst blås kan ju misstolkas det med.. 😏

Postat

ehh... Tror jag lär mig programmet innan jag ställer fler frågor här... Känner att det inte leder någonstans. Nåväl... Alltid kul att andra har kul :-)

/Bajenuffe

Postat (redigerat)
ehh... Tror jag lär mig programmet innan jag ställer fler frågor här...

Bra! Fler borde följa ditt exempel!

Fast vad gäller den här frågan så var det ju inga problem. Vi har en rätt hög "humornivå" ( om man nu kan kalla det humor ) här på forumet. Ta inte åt dig för mycket 😆

Redigerat av Pluffo
Postat
ehh... Tror jag lär mig programmet innan jag ställer fler frågor här...

Bra! Fler borde följa ditt exempel!

Fast vad gäller den här frågan så var det ju inga problem. Vi har en rätt hög "humornivå" ( om man nu kan kalla det humor ) här på forumet. Ta inte åt dig för mycket 🙂

Efter att vistats här ett tag så vet jag faktiskt inte vad som är humor längre... alls!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.