Bajenuffe1 Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 LÅTNAMN: Walk the middleway ARTIST/GRUPP:Bajenuffe (Legalizer) GENRE: PUNK LÅTLÄNGD:1.50 KOMPOSITÖR:Bajenuffe (Legalizer) PRODUCENT:Bajenuffe (Legalizer) EV. MEDVERKANDE: EZDrummer INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.5mb STATUS: Skiss En skiss till den första Cubase-inspelade punk låten. Har väntat länge på att få lira in lite musik som JAG gillar.. Har som vanligt problem med gitarr ljuden, så alla råd mottages med glädje. /Bajenuffe walk_the_middle_way.mp3
browno Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Hmm, att lyssna på punk utan sång är som spela gitarr utan strängar. Ungefär. Det känns lite tomt iaf, kan du inte slänga på lite sång eller skrik? Nu blir jag ganska uttråkad eftersom det inte direkt finns nånting intressant i låten. Vad sjutton du nu än gör med basen i refrängen så gillar jag det inte iaf, men det låter kul 🙂 Gitarrerna i reffen är rätt balla däremot. Gitarrljuden tycker jag inte var så himla dåliga. Däremot tycker jag att du får ge trummorna mer volym och försöka få dem fetare, kanske sänka basen lite också. Fixa detta och fixa basen i refrängen och gapa in en text, så ska du se att det blir rätt bra! Mer punk på forumet!
bimbambop Postat 5 juli 2006 Postat 5 juli 2006 Pogo! Hopp, hopp, studs. Det där blir kanon med lite vocals och fix. Och det är fräckt med wah-bas! Alltid. Gitarrljuden funkar. Och trummorna med. Gå inte på "göra det fetare"-fällan. Punk skall inte vara fläskigt, det skall vara hoppigt. /Matte p.s Blir det regn nån dag skall jag kika på den där andra prylen... 😉 Hade nåt på g häromdagen men fäste det inte på inspelning direkt så jag glömde bort det. Det är åldern.
Bajenuffe1 Postat 6 juli 2006 Trådstartare Postat 6 juli 2006 Hittade ett sound på Line6 nerladdnings sida med namnet "Pretty vacant" och blandade det med ett "Ramones sound" och fan... Känns som att det kommer att bli ett kul projekt att sätta ihop en Punk CD. Matte.. Du är mer än välkommen att medverka med ideer och lir. Hoppas få med Goldcrush Mattias på detta projekt också... FAN VAD JAG HAR LÄNGTAT EFTER DETTA! Finns det fler intresserade så är ni mer än välkomna att medverka /Bajenuffe
Kribbe Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Hej, är mäkta nyfiken på din upplagda punk låt, finns den tillgänligt någon annanstans, den vill inte funkar för mig på denna sida! Mvh; Kribbbe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.