Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja jag har ett stort problem....

Jag vet inte hur man skall spela in sin röst, har testat massa....

jag har även set på www.flstudio.com/help men där hittade jag inte heller dirkt hur man spelar in...

jag har en låt och nu vill jag spela in.. men det funkar inte...

när jag väljer Live Mode i Playlist när jag trycker på Rec knappen och sedan play och sjunger lite komer det fram avlånga pluppar men et blev inget ljud ändå...

Jag har kollat inställningarna och dem är rätt

kanske någon speciell "Kanal/Channel" man skall ha eller nått?

skulle någon kunna förklara?

Annons
Cleff (oregistrerad)
Postat

Jag har mic ingångar på ljudkortet och andra ingångar, och kan inte spela in gitarr i FL Studio heller...i andra program går det tokbra, men jag tror det är en inställning på ljudkortet eller ljudkortets inställningar...vilken kanal som ska vara record kanalen...? Rätta mig om jag har fel.

• 3 veckor senare...
Postat
Har för mig att FL Studio kräver att du har ASIO drirutiner för att kunna spela in .

Finns att hämta gratis på nätet..Googla Asio 4 all

Asoi drivrutiner behövs inte.. Men tryck på "F10" för att få upp inställnings menyn.. Ändra till rätt ljudkort/signal där. 😄

Postat (redigerat)

Läste igenom det första inlägget, i live mode spelr jag alldrig in. däremot spelar jag ofta in med deras inbyggda editerare.

Gör såhär för att öppna den:

Klicka i nedre delen av playlisten, ladda in ett valfritt ljud. Därefter trycker du på den lilla pilen längst till vänster. välj därefter: Edit sample...

Finns säkert lättare sätt men eftersom jag inte använder den utan cool edit så, har jag inte titta närmre på det.

OBs: klicka på "Rec" två gånger för att starta inspelning.

Redigerat av Nexustwins

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.