Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Noctain

* ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

* GENRE: synth

* LÅTLÄNGD: 4:00

* KOMPOSITÖR: Micke Jonsson

* PRODUCENT: Micke Jonsson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5,49 MB

* STATUS: Klar

NY VERSION:* LÅTLÄNK:

GAMMAL VERSION:* LÅTLÄNK:

Blev precis klar med denna låt o lägger upp den för allmän vädring. Någon som orkar kommentera i sommarvärmen? 😎

//Micke....

Redigerat av MJInc
Annons
Postat

Rätt bra tryck, men ändå rätt trist. Det som stör och får det att låta trist är att alla slingor följer varandra. Du borde kolla in något som heter kontrapunkt.

Annars är en smula för lite bas tycker jag. Och lite grötigt.

Postat

Kontrapunkt? Alla slingor följer varandra? Tyvärr så är jag helt teoretiskt olärd så jag kan knappast förstå vad du avser. Och wikipedias förklaring gav inte heller så mycket. Så för mig blev det en väldigt luddig kommentar, men tack i alla fall.... 😳 Kul att trycket passa om inte annat! 😄

Ska fundera om jag ska mejsla fram basen en aning, kanske även minskar grötigheten.... :rolleyes:

//Micke...

Postat

Kontrapunkt är enkelt. Om melodin går upp i tonhöjd låter man basen gå nedåt.

Alla skickliga musiker använder sig av kontrapunkt. Det hörs mycket tydligt i till exempel många av Modern Talkings refränger.

Många absolute trance-låtar saknar helt kontrapunkt. Först kommer basen, sedan en slinga som följer basen exakt, sedan stråkar som också följer basen exakt. Sådant låter alltid trist.

Postat
Kontrapunkt är enkelt. Om melodin går upp i tonhöjd låter man basen gå nedåt.

Ok, då förstår jag både kontrapunkt och din synpunkt. Antar att det är för att basen är lite otydlig som du inte hör att det faktiskt finns slingor som innehåller kontrapunkt.... 😉😛😄

Alla skickliga musiker använder sig av kontrapunkt. Det hörs mycket tydligt i till exempel många av Modern Talkings refränger.

Attans, menar du att jag inte blivit lika bra som Dieter Bolhen ännu?? 😏😳😆

Tack för hjälpen AndyPandy!

Undrar om det finns nån annan som har något att tillägga?

//Micke....

Postat
Ok, då förstår jag både kontrapunkt och din synpunkt. Antar att det är för att basen är lite otydlig som du inte hör att det faktiskt finns slingor som innehåller kontrapunkt.... 🙂😛😄

Jo, jag hör det faktiskt. Men eftersom basen och melodin alltid hörs mest så bör man kontrapunktera dessa.

Postat
Ok, då förstår jag både kontrapunkt och din synpunkt. Antar att det är för att basen är lite otydlig som du inte hör att det faktiskt finns slingor som innehåller kontrapunkt.... 🙂  😛  😄

Jo, jag hör det faktiskt. Men eftersom basen och melodin alltid hörs mest så bör man kontrapunktera dessa.

Jo, det var just mellan basen och melodin som jag menade att det faktiskt finns slingor med kontrapunkt.

Men nog om detta. Har lagt upp en ny version där jag lyft upp basen en aning och ändrade lite i början....utifall någon är intresserad att veta dvs....

//Micke...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.