Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa någon sådan där kombinerad skrivare/scanner/kopiator, med möjlighet att skriva ut foton om så önskas. Förslag? Gärna någon där det inte kostar lika mycket som skrivaren i sig att fylla på färg när den tar slut!! (Min pensionerade Epson gick utmärkt med piratpatronerna från Clas Ohlsson, vilka nog låg på en tredjedel av priset mot orginalen).

Annons
Postat (redigerat)

Canon MP800 är antagligen den bästa budget/skrivare/scanner/kopiatorn om man skriver ut hyffsat mycket, kostar under 3000. Budget och budget, den är grymt bra.

Redigerat av Hans
Postat

Får jag rekommendera dig att inte köpa en sån?

Brukar funka rätt kasst och drivrutinerna brukar inte vara av denna värld.

Själv gillar jag Canons grejer just nu.

Typ Pixma IP4000 eller 4200. Billiga och har separata patroner på alla färger. Byt bara den som är slut.

De har också en billig scanner ta den billigast i LiDE-serien. Liten, smidig, drivs på ström från datorn.

Postat

En "sån" är alltså just att det är en kombination av flera saker?

Problemet i våran nuvarande lägenhet är att det är ganska ont om plats. Men funkar det inte så funkar det inte, är ju bättre att köpa saker som funkar än att dom tar lite plats 😕

Postat (redigerat)

Canon pixma IP4000 som nån nämnde är bra. Borde vara rätt billig nu också. Dessutom kan du skriva ut på cd-skivor om du vill. Jag vet inte om den funkar med billiga bläckpatroner, jag köpte nya patroner häromdan och man håller ju på att svimma varje gång. Ska kolla upp det där med "fuskpatroner".

EDIT: fast den är ju som sagt bara en skrivare

Redigerat av Snow Brigade
Postat
Problemet i våran nuvarande lägenhet är att det är ganska ont om plats. Men funkar det inte så funkar det inte, är ju bättre att köpa saker som funkar än att dom tar lite plats 😉

Jag förstår precis incitamentet att köpa en kombinations-skrivare.

Det är ju perfekt! Allt-i-ett liksom. Men det suger. Och vad händer när scannern pajar eller skrivaren? Då sitter du där med en jäkligt stor scanner, eller en jäkligt stor skrivare.

Gå och titta på dom i en butik så fattar du vad jag menar. Har själv haft Canons små scanners och dom får plats överallt. Dom kan t o m stå på höjden. Den senaste i i LiDE-serien heter LiDE 60.

Canons patroner är aningen billigare än de andra, men inte speciellt mycket. Den viktigaste skillnaden (tycker jag) är att de oftast har separata patroner för varje färg. Alltså inte en färgpatron, utan tre. Så om man skriver ut mycket rött t ex, så är det ju dom färgerna som tar slut först. Då fixar du en sån.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.