Thir13teen Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 Skulle jättegärna vilja ha tips på vilka inställningar på kompressorer och EQ som är bra för ändamålet. Vilka pluggar brukar man använda (jag använder Cubase)? Spelar man in på flera spår? Alla tips är mycket välkomna då jag inte har mycket aning om nånting vad gäller inspelning. Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 vilket cubase använder du? när jag spelar in sång i Pro Tools lägger jag åtminstonde tre-fyra kanaler som buffert, för omtagningar etc. pröva att köra in så många bra tagningar som möjligt, och sedan när du tycker att det låter bra plockar du de bästa ur de olika tagningarna!! ang. eq o kompressor tycker jag att vst dynamics multibands compressor funkar bra för ändamålet. kanske inte den bästa av kompressorer, men den funkar! eq:n är också helt ok.. annars kan du ju tanka hem gratispluggar : CamelAudioPhat Free ConcreteFX Debaser FREE Smart Electronics freeverb annars kan du kolla in hela listan: KVR Audio Plug-In list good luck! Jonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thir13teen Postat 1 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 1 juli 2006 W00t, tackar, ska ladda ner å prova! Kör SX3. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 8 juli 2006 Dela Postat 8 juli 2006 tyvärr, jag är inte så bra på rap... däremot kan jag hjälpa dig om du vill spela in fisar...😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 8 juli 2006 Dela Postat 8 juli 2006 (redigerat) Kolla med mr Piccazzo, han är hetast på forumet just nu 😄 Länk Redigerat 8 juli 2006 av FredAsp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.