Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

lirar ni med dubbla kaggar?

Jag har en dubbelpedal. Den är faktiskt det dyraste jag äger.

Används dock inte så mkt.

Och som få trummisar verkar göra nuförtiden så köpte jag min EFTER jag lärt mig singelpedal riktigt bra. MAO jag behöver den endast när jag ska göra riktigt feta fills eller när jag leker lite metall. Annars får högerpedalen ligga på golvet orörd. (vänsterdubbelpedal)

Såg du dethär eller?

ja, och?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3039

  • Micke H

    2924

  • Christofer

    2202

  • Overkill

    1969

Postat mest i detta ämne

Brukar köra med Dave Weckl signatur pinnarna. De mörkröda Vic Firth pinnarna.

Det gör jag också! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

kan man få lite tips om hur jag blit bättre?

Spela aldrig med dubbelpedal. Lär dig några paradiddlar så att du inte kör som alla dåliga metalltrummisar (bara mata på höger efter vänster). spela inte metal... Lyssna mkt på jazz och funk. Ställ in alla trummor över mindjehöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
kan man få lite tips om hur jag blit bättre?

Spela aldrig med dubbelpedal. Lär dig några paradiddlar så att du inte kör som alla dåliga metalltrummisar (bara mata på höger efter vänster). spela inte metal... Lyssna mkt på jazz och funk. Ställ in alla trummor över mindjehöjd.

ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"?

jag kan inte få mitt set över mindjehöjd 😉 och jag kan inte ställa pallen längre när än den är nu

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Brukar köra med Dave Weckl signatur pinnarna. De mörkröda Vic Firth pinnarna.

Det gör jag också! 🥰

Den bästa kombinationen Längd/smalhet jag hittat hitills så.. 😄

Första gången jag såg dem, reagerade jag på den snygga färgen 🙂 (Ja, jag vet 🙂 )

Var tvungen att testa. Första minuten tyckte jag att de studsade väldigt konstigt, men det var ren vanesak.

Några minuter senare upptäckte jag vad dessa druvor gjorde med cymballjudet. Sen var det spikat och klart! 😉

Jag har använt såna stockar i åratal nu. Perfekt tyngd också 🙂

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"?

Kör sextondelar

|: Höger vänster höger höger vänster höger vänster vänster :|

Link to comment
Dela på andra sajter

kan man få lite tips om hur jag blit bättre?

Spela aldrig med dubbelpedal. Lär dig några paradiddlar så att du inte kör som alla dåliga metalltrummisar (bara mata på höger efter vänster). spela inte metal... Lyssna mkt på jazz och funk. Ställ in alla trummor över mindjehöjd.

ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"?

Typ teknikövnignar eller vad man sk säga, två stycken är: HVhhvv hvhhvhvv (osäker på accenter elelr vad det heter i den sista)

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar köra med Dave Weckl signatur pinnarna. De mörkröda Vic Firth pinnarna.

Det gör jag också! 😎

Den bästa kombinationen Längd/smalhet jag hittat hitills så.. 🙂

Första gången jag såg dem, reagerade jag på den snygga färgen 😄 (Ja, jag vet 🙂 )

Var tvungen att testa. Första minuten tyckte jag att de studsade väldigt konstigt, men det var ren vanesak.

Några minuter senare upptäckte jag vad dessa druvor gjorde med cymballjudet. Sen var det spikat och klart! 😆

Jag har använt såna stockar i åratal nu. Perfekt tyngd också 🙂

Jo jag vet!

jag tyckte också de kunde studsa lite konstigt första gången jag testa dem. Sen läre jag mig hur man ska greppe trumpinnar. Sen dess har de även den bästa studsen i pinnar med den tjockleken 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"?

Kör sextondelar

|: Höger vänster höger höger vänster höger vänster vänster :|

kan man få lite tips om hur jag blit bättre?

Spela aldrig med dubbelpedal. Lär dig några paradiddlar så att du inte kör som alla dåliga metalltrummisar (bara mata på höger efter vänster). spela inte metal... Lyssna mkt på jazz och funk. Ställ in alla trummor över mindjehöjd.

ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"?

Typ teknikövnignar eller vad man sk säga, två stycken är: HVhhvv hvhhvhvv (osäker på accenter elelr vad det heter i den sista)

På nåt sätt är Linus steget före... 🙂

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...