Christofer Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 lirar ni med dubbla kaggar? Jag har en dubbelpedal. Den är faktiskt det dyraste jag äger. Används dock inte så mkt. Och som få trummisar verkar göra nuförtiden så köpte jag min EFTER jag lärt mig singelpedal riktigt bra. MAO jag behöver den endast när jag ska göra riktigt feta fills eller när jag leker lite metall. Annars får högerpedalen ligga på golvet orörd. (vänsterdubbelpedal) Såg du dethär eller? ja, och?
Overkill Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Så här ser mitt set ut: (har kaggen i mitten igen) Är det ett TD-6? Eller kanske ett TD-3? 😉🙂
Christofer Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Så här ser mitt set ut: (har kaggen i mitten igen) Är det ett TD-6? Eller kanske ett TD-3? 😉🙂 TD-6 🙂
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Sådär! Målat upp trummorna nu!!! HÄR!!! 1- Riden 2- crash 2 3- China 4 -Crash 1 5- HH 6- Dubbelpedalen (röd) 7- Kobjällra. 8- Pallen. Rsen lär ni ju lista ut själva 😉
Overkill Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Sådär!Målat upp trummorna nu!!! HÄR!!! 1- Riden 2- crash 2 3- China 4 -Crash 1 5- HH 6- Dubbelpedalen (röd) 7- Kobjällra. 8- Pallen. Rsen lär ni ju lista ut själva 🙂 SPECS TACK! 😉
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Dubbelpedalen är en Dw 5002THL Kobjällran är en vanlig PA-Meinl realplayers steelbell....
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Brukar köra med Dave Weckl signatur pinnarna. De mörkröda Vic Firth pinnarna. Gillar extremt mkt vanliga Vater sweet ride pinnar också! (jazzpinnar) så jäckligt sköna! inte köpt sånna på länge! Kör även på Wincent Rhodes pinnar...
Linus Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Brukar köra med Dave Weckl signatur pinnarna. De mörkröda Vic Firth pinnarna. Det gör jag också! 😉
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Så här ser mitt set ut: (har kaggen i mitten igen) Är det ett TD-6? Eller kanske ett TD-3? 😉🙂 TD-6 🥰 Hur är de uppställda egentligen? 🙂
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Brukar köra med Dave Weckl signatur pinnarna. De mörkröda Vic Firth pinnarna. Det gör jag också! 😉 Den bästa kombinationen Längd/smalhet jag hittat hitills så.. 🙂
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 kan man få lite tips om hur jag blit bättre? Spela aldrig med dubbelpedal. Lär dig några paradiddlar så att du inte kör som alla dåliga metalltrummisar (bara mata på höger efter vänster). spela inte metal... Lyssna mkt på jazz och funk. Ställ in alla trummor över mindjehöjd.
Overkill Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 kan man få lite tips om hur jag blit bättre? Beror väl vad du vill bli bättre på... Här är min setup:
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 kan man få lite tips om hur jag blit bättre? Beror väl vad du vill bli bättre på... Här är min setup: DW KITTBUILDER! 😉 Att jag inte tänkte på den :A
Christofer Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 (redigerat) kan man få lite tips om hur jag blit bättre? Spela aldrig med dubbelpedal. Lär dig några paradiddlar så att du inte kör som alla dåliga metalltrummisar (bara mata på höger efter vänster). spela inte metal... Lyssna mkt på jazz och funk. Ställ in alla trummor över mindjehöjd. ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"? jag kan inte få mitt set över mindjehöjd 😉 och jag kan inte ställa pallen längre när än den är nu Redigerat 17 maj 2006 av Christofer
Linus Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 (redigerat) Brukar köra med Dave Weckl signatur pinnarna. De mörkröda Vic Firth pinnarna. Det gör jag också! 🥰 Den bästa kombinationen Längd/smalhet jag hittat hitills så.. 😄 Första gången jag såg dem, reagerade jag på den snygga färgen 🙂 (Ja, jag vet 🙂 ) Var tvungen att testa. Första minuten tyckte jag att de studsade väldigt konstigt, men det var ren vanesak. Några minuter senare upptäckte jag vad dessa druvor gjorde med cymballjudet. Sen var det spikat och klart! 😉 Jag har använt såna stockar i åratal nu. Perfekt tyngd också 🙂 Redigerat 17 maj 2006 av Linus
Linus Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"? Kör sextondelar |: Höger vänster höger höger vänster höger vänster vänster :|
Overkill Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 kan man få lite tips om hur jag blit bättre? Spela aldrig med dubbelpedal. Lär dig några paradiddlar så att du inte kör som alla dåliga metalltrummisar (bara mata på höger efter vänster). spela inte metal... Lyssna mkt på jazz och funk. Ställ in alla trummor över mindjehöjd. ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"? Typ teknikövnignar eller vad man sk säga, två stycken är: HVhhvv hvhhvhvv (osäker på accenter elelr vad det heter i den sista)
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Brukar köra med Dave Weckl signatur pinnarna. De mörkröda Vic Firth pinnarna. Det gör jag också! 😎 Den bästa kombinationen Längd/smalhet jag hittat hitills så.. 🙂 Första gången jag såg dem, reagerade jag på den snygga färgen 😄 (Ja, jag vet 🙂 ) Var tvungen att testa. Första minuten tyckte jag att de studsade väldigt konstigt, men det var ren vanesak. Några minuter senare upptäckte jag vad dessa druvor gjorde med cymballjudet. Sen var det spikat och klart! 😆 Jag har använt såna stockar i åratal nu. Perfekt tyngd också 🙂 Jo jag vet! jag tyckte också de kunde studsa lite konstigt första gången jag testa dem. Sen läre jag mig hur man ska greppe trumpinnar. Sen dess har de även den bästa studsen i pinnar med den tjockleken 😄
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 ska jag köra de med kaggarna då eller? Vilken del av Spela aldrig med dubbelkaggar förstod du inte?
Linus Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"? Kör sextondelar |: Höger vänster höger höger vänster höger vänster vänster :| kan man få lite tips om hur jag blit bättre? Spela aldrig med dubbelpedal. Lär dig några paradiddlar så att du inte kör som alla dåliga metalltrummisar (bara mata på höger efter vänster). spela inte metal... Lyssna mkt på jazz och funk. Ställ in alla trummor över mindjehöjd. ok, snabb fråga: vad är "paradiddlar"? Typ teknikövnignar eller vad man sk säga, två stycken är: HVhhvv hvhhvhvv (osäker på accenter elelr vad det heter i den sista) På nåt sätt är Linus steget före... 🙂 😆
Christofer Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Vad som helst, men händerna är väl det vanligaste. ok
Pazo Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 ska jag köra de med kaggarna då eller? Vilken del av Spela aldrig med dubbelkaggar förstod du inte? bump 😆
Recommended Posts