Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3039

  • Micke H

    2924

  • Christofer

    2202

  • Overkill

    1969

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Icebomb, låter det som en tunnel om mikrofonen så har du förmodligen ett konstigt reverb igång i programmet eller så har du för lågt bitantal i upplösningen av ljudet vid inspelning. Väl minst 16 bitars inspelning och 44.1 kHz. Ta bort alla "inbyggda" effekter i Cubase och prova därefter.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Hej!

Icebomb, låter det som en tunnel om mikrofonen så har du förmodligen ett konstigt reverb igång i programmet eller så har du för lågt bitantal i upplösningen av ljudet vid inspelning. Väl minst 16 bitars inspelning och 44.1 kHz. Ta bort alla "inbyggda" effekter i Cubase och prova därefter.

😳

:musik

weiiii.. det ska jag testa.. tack

Hej på er förresten..

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det finns ett par band där...som är hrrrmmm bra...

Men man måste registrera sig först, för att kunna lämna kommentarer. Men lyssna och läsa kan man göra i vilket fall som helst.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

?

Förbannade sjukgymnast som frågade: Gör det här ont? Gör det här ont? Gör det här ont? Gör det HÄR ont? samtidigt som hon tryckte in sin tumme med nagel i min ryggmuskel på olika ställen. Vaknade idag med en muskel som släppt. Igen...

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Hej!

Icebomb, låter det som en tunnel om mikrofonen så har du förmodligen ett konstigt reverb igång i programmet eller så har du för lågt bitantal i upplösningen av ljudet vid inspelning. Väl minst 16 bitars inspelning och 44.1 kHz. Ta bort alla "inbyggda" effekter i Cubase och prova därefter.

:rolleyes:

:musik

Att det låter som en telefon förstår jag inte, hon kan ju inte råkat slå på ett EQ och skurit lite där uppe o lite där nere?

Vad är det för mic? Hur kommer ljudet in i datorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
?

Förbannade sjukgymnast som frågade: Gör det här ont? Gör det här ont? Gör det här ont? Gör det HÄR ont? samtidigt som hon tryckte in sin tumme med nagel i min ryggmuskel på olika ställen. Vaknade idag med en muskel som släppt. Igen...

:rolleyes:

Är hon snygg?

😄

Det skiter jag i!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hej!

Icebomb, låter det som en tunnel om mikrofonen så har du förmodligen ett konstigt reverb igång i programmet eller så har du för lågt bitantal i upplösningen av ljudet vid inspelning. Väl minst 16 bitars inspelning och 44.1 kHz. Ta bort alla "inbyggda" effekter i Cubase och prova därefter.

🙂

:musik

Att det låter som en telefon förstår jag inte, hon kan ju inte råkat slå på ett EQ och skurit lite där uppe o lite där nere?

Vad är det för mic? Hur kommer ljudet in i datorn?

Precis, ta bort alla effekter först.

För att spela in med en så dålig mik att det låter som en telefon krävs nästan en telefonmik.

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Tja! 🙂

Får man ha bilder på kändisar i Popomundo 😕

Nej.

Lika lite som glädjehus får skylta med fina modeller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...