Pico Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Är det jag eller blev det just nördigt härinne? 😆 I nörd therefor I am!
Micke H Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Är det jag eller blev det just nördigt härinne? 😆 I nörd therefor I am! Tror du den hamnar i Linus citatregister? 😮
Gote Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 (redigerat) To geek or not to geek, that is the question... Edit: Fel bild lixom... 😆 Redigerat 24 augusti 2006 av Gote
Pico Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Är det jag eller blev det just nördigt härinne? 😆 I nörd therefor I am! Tror du den hamnar i Linus citatregister? 😮 Vet inte vad som är bäst, att hoppas på ett ja eller nej? 😎
Pico Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 To geek or not to geek, that is the question... GEEK OUT, du-du-du-du... du-du-du-du, GEEK OUT!
Fidden Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 (redigerat) pömsig "sexuellt utröttad" ?" Susning.nu: "Pömsig är ett uttryck som i vardagligt modernt språkbruk huvudsakligen betyder 'smått sömnig på grund av att klockan är mycket'. Att Pömsig enligt SAOL skulle betyda "sexuellt utmattad" stämmer inte. Ordet förekommer varken i SAOL 11 (http://spraakbanken.gu.se/lb/konk/, välj SAOL 11 som korpus) eller SAOL 12. -------------------------------------------------------------------------------- Åtminstone i Skåne har ordet två betydelser, oavsett vad någon ordbok (egentligen ordlista) säger: Sexuellt utmattad eller småbarnstrött. Pömsig betyder alltså om spädbarn den inneboende trötthet som de har och om man talar om vuxna eller tonåringar betyder det den trötthet man får efter sexuell aktivitet." Alltså, dialektalt. Där jag kommer ifrån betyder pömsig just småtrött. Enligt mitt ex som var från Nyköping betyder det sexuellt utmattad, och hon tyckte det var jättekul när jag använde ordet i 'fel' sammanhang... fast vad Musik menade har jag ju ingen aning om 😆 Redigerat 24 augusti 2006 av Fidden
Gote Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Tack för bra info Fidden! 😆 Man är allt lite pömsig...
Micke H Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag hade heller ingen aning om att det betydde sexuellt utmattad förrän en polare sa det till mig... 😆
Gote Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 För mig har det alltid betytt barnsligt trött. Hoppas det betyder samma för svärföräldrarna... 😆
Pico Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 För mig har det alltid betytt barnsligt trött. Hoppas det betyder samma för svärföräldrarna... 😆 LOL
Micke H Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Inte undra på att jag inte har några småsyskon... 😳
Micke H Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Annars har jag hållit mig alldeles för länge... 😳
Dark Of Light Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 😳😛 Och här var man borta från forumet några dagar med en viss oro över ifall man skulle kis... missa något nytt och kul... Status Quo-läget oförändrat, skönt att vara tillbaka och andas "frisk" forumluft. 😠
Dark Of Light Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag kan nuppa... Tillsammans är vi oslagbara!
Recommended Posts