Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3

icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

3039

• Micke H

2924

• Christofer

2202

• Overkill

1969

Postat mest i detta ämne

Någon som kan svara påden här frågan;

Hur funkar det egentligen när man ska ha in det i datorn? Ska köpa ett Yamaha DTXplorer hade jag tänkt. Jag har Cubase SX om det är till någon hjälp 😕

Antar att man kopplar in settet i datorn och på något sätt spelar in?

Dela på andra sajter

Du kan göra det på två sätt: antingen använda dig av setets inbyggda ljud, och bara koppla en kabel in i ljudkortet och spela in det på samma sätt som du spelar in vilket instrument som helst. Eller så kan du spela in midi-informationen, och välja vilket set du vill använda i Cubase. Detta kräver dock rätt låg latency.

Dela på andra sajter

Äh dte blir nog bra! Kan ju inte vara så svårt? Med Sveriges största trumforum och studio forumet i ryggen ska jag nog klara av det! 🙂

Problemet blir att datorn står på nedervåningen och settet ska stå längst bort på övervåningen 😕

Dela på andra sajter

Öööh...Overkill? Är det inte bättre att du tar reda på om du verkligen har användning för det innan du köper det? 🙂

Vadå användning? 😳

Jag ska ju spela varje dag! Nu är ju trummorna hos pappa där jag är varannan helg 😕

Samt i replokalen men vi repar inte så ofta och jag vill ju kunna spela här hemma liksom 😄

Dela på andra sajter

Undrar när Christofer ska posta sin video. 😕

När jag har spelat in den 🙂

ska nog göra de om en stund, jag måste fixa med lite grejer innan jag gör de.

Nåra mer förslag på vad jag ska lira?

Dela på andra sajter

Anledningen till att jag ska köpa det är ju för att jag ska kunna pslea här också, inte främst för att kunna spela in liksom. Men dte är ju ett plus. Settet går ju att flytta på (tror jag? 😕)

Okej, jag trodde du bara skulle ha det för inspelning. 🙂

Vad kostar det du ska köpa?

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.