Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3

icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Pazo

3039

• Micke H

2924

• Christofer

2202

• Overkill

1969

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Igår hörde jag en diskussion på spårvagnen om studentmössor. En lite äldre kille frågade den något yngre om han hade köpt studentmössa och det hade han och visade då upp den ur kartongen. Sedan frågade den något äldre killen om det numera inte fanns två sorter att välja på, en "vanlig" och en med en stor krans framtill i metall också. Jo, svarade den yngre killen och tillade att det fanns en tredje sort också, en med krans framtill och med texten "Studenten" baktill. Pristillägget var tydligen 50 respektive 100 kr för de grejerna på mössan. Men han hade tyckt att det var onödigt att lägga till det om han bara skulle använda den en dag och aldrig mer.

När jag tog studenten på gymnasiet fanns det två varianter. En blå för de som gått två år och en svart för de som gått tre år. Jag köpte den senare.

Vad har du köpt?

:rolleyes:

Dela på andra sajter

För mig fanns det tre alternativ:

1. En vanlig, vit mössa.

2. Samma fast med egen text på höger och vänster sida.

3. Samma som ovan fast med en diamant i pannan (på mössan alltså :rolleyes: )

Jag gick med alternativ nummer två. Och jag skrev namn och klass på en sidan, och vilken skola jag går i på den andra sidan.

Tydligen beställer skolorna mössor från olika tillverkare, så de olika tillverkarna gör saker och ting annorlunda om jag förstått det rätt. De flesta brukar dock ge tre alternativ.

Fast jag håller med om det där att man bara ska ha mössan i en dag. Sen kommer den ju att ligga inne i en garderob resten av livet. 😄 Fast det finns ju dom som har på sig mössorna flera veckor i förväg dock...

Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

JOS!

Hoppa gärna in o lyssna o kommentera våran nya halvklara låt!

EDIT: I demoavdelningen! 🙂

Redigerat av MarcusRombo
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Lynxo; jag hade också valt det alternativet!

Många har på sig mössan varje år dock! Vid Valborg såklart, mösspåtagning på trappan till Universitetets administrativa hus. Sånger och annat.

Dock inte jag.

🙂

Marcus: OK!

Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Fan vad mycket jag har att göra idag! Imorgon tar jag studenten! 😎

Då är du lika gammal som mig då!

Fast jag tar inte studenten 🙂

Dela på andra sajter

Fast där behöver jag ju inte göra nått 😛😄

Inte om du inte kommer på något särskilt coolt, vill säga. 😎

I kapitel tre ser det ut att bli ett djungelkomp om det går bra? 😕😄

Jag älskar djungelkomp! 😎

Dela på andra sajter

Grymt bra, Overkill! Jag har inte ens några anmärkningar, du behöver inte ändra något! Fan vad bra du har blivit på det här! Och med ett djungelkomp som skulle göra Mike Portnoy grön av avund! 😕😛😄😄

Dela på andra sajter

För dom som är intresserade, här låten i midi-format (det enda format den finns just nu). Importera INTE detta i ditt inspelningsprogram och byt ut mot riktiga synthar, någonting blir för det mesta fel då. Dubbelklicka bara och lyssna. 😕

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...C270A9847F6058E

Kapitel 1: 0:00

Kapitel 2: 2:50

Kapitel 3: 4:55

😛

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.