musik (oregistrerad) Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Även på Ocarina. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Nu ska jag snart äta god mat! Vad gott det ska bli! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Nu ska jag snart äta god mat! Vad gott det ska bli! 😎 😄 va inte ledsen... kom hit så bjuder jag på fisksoppa å bagee..baug... Pain Ric.... äh... skit i brödet 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 https://www.studio.se/index.php?showtopic...=0entry246901 På vilket sätt är de helt olika toner? Jag är dåligt insatt i huruvida frekvensen tonerna ligger på är delad eller inte, och jag surfade igenom den här sidan för att få lite klarhet. Jag är tillräckligt naiv för att ta allt som står på internet på fullaste allvar, och därför tycker jag det verkar som att tonerna D# och Eb är identiska. Oj, hur ska man förklara på lätt sätt? Jag försöker ändå. Det här handlar om tempererade vs. otempererade instrument. I den rena skalan, som bygger på matematiska förhållanden, blir det skillnad. Eb är 313,96 Hz. Problemet är att om du stämmer ett piano perfekt i D-dur kommer pianot att låta fruktansvärt ostämt i F#-dur. För att göra allt enklare uppfanns den temperade skalan, en skala där man delat in en oktav i 12 lika stora delar. Då hamnar både ett D#4 och ett Eb4 på 311,127 Hz. Man avrundar alltså några Hz här och där. Oavsett om man använder tempererade eller otempererade instrument, bör man hålla isär tonerna och ange rätt ton i skalan. Precis som vi gör med vårt språk. I ordet "dokument" uttalar vi svenskar e som ett ä - "dockumännt". Men trots att e och ä kan uttalas likadant, är inte bokstäverna e och ä identiska. 😄 Är du nyfiken så läs mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Equal_temperament 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 59- vanliga riden53- "plonkiga" riden, slår på klockan 57- crash 49- crash Jag mappar upp ett nytt trumset nu. Berätta gärna vilka toner ni använder till vilka trummor ifall ni inte kör GM-trummor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Linus om du nu hade lust att göra det igen så kan du väl säga till när så kan jag skicka filen där cymbalerna i MIDI filen stämmer överens med ditt program. 😎😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Nu ska jag snart äta god mat! Vad gott det ska bli! 😆 😄 va inte ledsen... kom hit så bjuder jag på fisksoppa å bagee..baug... Pain Ric.... äh... skit i brödet 😛 Oooj det lät........ gott. 🙁 javisst, å nu äre inte det gamla vanliga (kokt surströmming i dess eget spad 😎 ) utan, lite lax, å fänkol, krossade tomater, fiskbuljong, lime, citron, aeoli, å morötter å lök å grejjer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Vad händer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Jag har shoppat lite idag! är nöjd! Har köpt ett par (ett till par, har ett par sedan tidigare också) svarta regular-jeans från Cheap Monday, en ljusrosa , "O-necked" t-shirt ifrån Filippa K, svarta hängslen ifrån Blammo och en marinblå lammulls cardigan ifrån Myrorna! Kostnad? 925 kr! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 😮 vart tog du vägen??? Nu ha vi ju ätit... jaja, men dyk upp till efterrätten... sätter igång kaffet nu... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 När jag sitter nere i replokalen och spelar så får jag ström i mig... Inte så bra va? 😄 nja.. det är väl ok så länge det gäller AC/DC 😮🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 orutinerat 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 MSN-fest! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 MSN-fest! Ge fan i mig bara! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 MSN-fest! YEAAH! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 hardcore superstar 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 I need some help. Jag vill komma över 600 inlägg i kväll, vad fn skall jag snacka om. :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 IDKFA Indianer Dansar Kraftigt Framför Ankor är de vad du menade? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 VÄNTA!!!!!!! De är ju för fan fusket till alla vapen, all ammo och nycklar till dataspelet Doom 1 och IDDQD är odödlighets fusket 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Vad är de med dig idag Grahn? 😄 du värkar vara orolig för nått 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 AHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😄😛🙁 Napster Bad: Sue All The World Fy fan va bra 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 AHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😄😛🙁 Napster Bad: Sue All The World Fy fan va bra 😄 så vackert.. jag fällde en stilla tår.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Mer videos Metallica - Napster Bad How wants to be a Millionaire: Metallica 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 "How wants to be a Millionaire: Metallica" 😄😛🙁😄😆😆 så klockren 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Metallicops (Metallica som poliser) 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 idclev31 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Gonatt allesammans,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts