Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3039

  • Micke H

    2924

  • Christofer

    2202

  • Overkill

    1969

Postat mest i detta ämne

Kom just på att just det stället du pratar om Linus, så byter jag också mellan moll-skala och harmonisk moll-skala. Det är dock knappast någonting ovanligt, och ger absolut inte upphov till "sura" toner, om man inte gör det helt fel, förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Men va fan...

e inte detta Off Topicets högborg?

Så snackar ni musikteori...

Jag kan inte mycket om det.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag såg den tråden förut. Vilka nördar! Jag vet ju inte ens vad dur och moll är!

I så fall är jag en nörd också, för jag känner till en hel del av dom där siterna redan... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag såg den tråden förut. Vilka nördar! Jag vet ju inte ens vad dur och moll är!

I så fall är jag en nörd också, för jag känner till en hel del av dom där siterna redan... 😳

😉

Om du lyssnar på mp3:n ca 1:00 så fattas dte pukor också. Någon av pukorna är cymbaler (Takt 33 - 34)

Men alltså på trummorna är det bara detaljer, det låer faktiskt bra ändå. Vet man inte hur originalet låter så märker man dte inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag såg den tråden förut. Vilka nördar! Jag vet ju inte ens vad dur och moll är!

I så fall är jag en nörd också, för jag känner till en hel del av dom där siterna redan... 😳

😄

Om du lyssnar på mp3:n ca 1:00 så fattas dte pukor också. Någon av pukorna är cymbaler (Takt 33 - 34)

Men alltså på trummorna är det bara detaljer, det låer faktiskt bra ändå. Vet man inte hur originalet låter så märker man dte inte.

Jaja, skit på er allesammans (även du Christofer, för jag ser att du fortfarande hänger här 😉 ) för nu börjar Alvedonet släppa, och jag har lite svårt att koncentrera mig, så jag ska ta en till Alvedon och lägga mig och vila lite. Vi ses!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag brukar spela i K dull, med klint färs på ackord. Men det stod inget om det i Musikteori-tråden.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder skalan C# harmonisk moll, i vilka tonerna C#, D#, E, F#, G# och C ingår, och den viker aldrig från skalan där.

I melodi kan du självklart spela H#! Absolut! 😄

Men ett ett H# eller H#m som ackord, är lite out.

Nåja, jag gjorde ju mp3:an snabbt. Jag kan kasta in instrument på midin på nytt, och se till att mina samplingar stämmer i pitch den här gången. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder skalan C# harmonisk moll, i vilka tonerna C#, D#, E, F#, G# och C ingår, och den viker aldrig från skalan där.

I melodi kan du självklart spela H#! Absolut! 😎

Men ett ett H# eller H#m som ackord, är lite out.

Nåja, jag gjorde ju mp3:an snabbt. Jag kan kasta in instrument på midin på nytt, och se till att mina samplingar stämmer i pitch den här gången. 🙂

Linus, vi älskar dig! 😆😛

Grahn och Umemagnus; Man måste skriva över 1500 inlägg först 🙁

Linus, innan du gör det kan jag fixamed cymbalerna om det går bra för alla 😄😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Cissmoll och dessmoll är sammasak...

På de vanligaste instrumenten ja, men det är inte samma sak i teorin och på vissa instrument 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...