Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3039

  • Micke H

    2924

  • Christofer

    2202

  • Overkill

    1969

Postat mest i detta ämne

🙂

Lynxo kan du skicka steflunds fil?

Han har inte gjort någonting ännu. 😆

Vad G1 är...well, det är väl en kanal för att skicka ut midi-information på. Har jag fel får väl någon rätta mig... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, jag läste lite för snabbt 😆

Är det alltså keyboardarna som förstör?

Nej, det är allt möjligt, på alla möjliga olika ställen. Kan vara vilket instrument som helst (förutom trummorna då 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, jag läste lite för snabbt 🙂

Är det alltså keyboardarna som förstör?

Nej, det är allt möjligt, på alla möjliga olika ställen. Kan vara vilket instrument som helst (förutom trummorna då 🙂 )

😳

Varför är du anonym?

Det är inte så att vi ska skapa en tråd om dte nmågonstans för att se om någon vet vad som kan vara fel? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, jag läste lite för snabbt 🙂

Är det alltså keyboardarna som förstör?

Nej, det är allt möjligt, på alla möjliga olika ställen. Kan vara vilket instrument som helst (förutom trummorna då 🙂 )

😳

Varför är du anonym?

Det är inte så att vi ska skapa en tråd om dte nmågonstans för att se om någon vet vad som kan vara fel? 😆

Jag tror vi väntar tills stenlund har fått leka med den, och ser om han kan få någon rätsida på det.

Tjena, Christofer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om låten går i C#m eller Dbm kan jag inte säga. Men jag tar C#m som exempel nu.

Runt takt 18, 19 t.ex. går slingan C#m (tonika), G#m (molldominant), A (subdominantparallell) och sen kommer H#! (Midinoten C)

Visst, H# skulle kunna vara tersbas i durdominanten G#, men det är ovanligt att blanda molldominant och durdominant i samma slinga. Om H# istället ändrades till H (dominantparallell) funkar det bättre i tonarten - tills ni byter tonart. 😆

Vad gällde sura toner berodde det på att jag inte justerade pitch på några sura samplingarna, som Pico sa.

Nu ska jag käka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om låten går i C#m eller Dbm kan jag inte säga. Men jag tar C#m som exempel nu.

Runt takt 18, 19 t.ex. går slingan C#m (tonika), G#m (molldominant), A (subdominantparallell) och sen kommer H#! (Midinoten C)

Visst, H# skulle kunna vara tersbas i durdominanten G#, men det är ovanligt att blanda molldominant och durdominant i samma slinga. Om H# istället ändrades till H (dominantparallell) funkar det bättre i tonarten - tills ni byter tonart. 😆

Vad gällde sura toner berodde det på att jag inte justerade pitch på några sura samplingarna, som Pico sa.

Nu ska jag käka!

Ojdå. Det lät ju *herrm* bra det där! 🙂

trummor var det ja...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om låten går i C#m eller Dbm kan jag inte säga. Men jag tar C#m som exempel nu.

Runt takt 18, 19 t.ex. går slingan C#m (tonika), G#m (molldominant), A (subdominantparallell) och sen kommer H#! (Midinoten C)

Visst, H# skulle kunna vara tersbas i durdominanten G#, men det är ovanligt att blanda molldominant och durdominant i samma slinga. Om H# istället ändrades till H (dominantparallell) funkar det bättre i tonarten - tills ni byter tonart. 😄

Vad gällde sura toner berodde det på att jag inte justerade pitch på några sura samplingarna, som Pico sa.

Nu ska jag käka!

Just den delen hör jag inga konstigheter. Jag använder skalan C# harmonisk moll, i vilka tonerna C#, D#, E, F#, G# och C ingår, och den viker aldrig från skalan där. Inga felaktiga toner där inte. 😉

Runt 2.10 börjar bryggan, och där verkar det som om gitarren kör fel toner ibland, så att det låter helt fel. Som sagt, det låter inte så när man bara lyssnar på själva midi-filen, men när någon har lagt på mjukvarusynthar, så blir det helt fel! Den byter toner! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...