Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Är du säker på att det inte är rekvisita bara, som här till låttexten?

"One day when I went to the dentist,

I was covered with huge boobs all of a sudden..."

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3039

  • Micke H

    2924

  • Christofer

    2202

  • Overkill

    1969

Postat mest i detta ämne

Nå... Gote the Game, då? 😛

Senare i sommar, jag hade ju det på den andra burken som är nere...

Den som väntar på nåt gott... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå... Gote the Game, då? 😛

Senare i sommar, jag hade ju det på den andra burken som är nere...

Den som väntar på nåt gott... 😄

...väntar lite till. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Dagens avsnitt:

Scott stötte på Emma

Och pojken som tillfälligt bor hos Andy & Emma riskerar att hamna på ungdomsanstalt, för hans riktiga mamma lever ett utsvävande liv

Terry tog sina första små steg efter slaganfallet

Charity sparkade sin passiva advokat

Hennes dotter vill lägga upp en budget för henne

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nu är det snart natten och middagen intagen. Dags att lägga sig ned...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenlund har fått midi-låten, och han har dessutom fått veta problemen vi haft tidigare när folk gjort om det till mp3.

Problemet verkar vara, att när någon byter ut midi-instrumenten mot mjukvarusyntar, så händer något med tonerna, det låter "surt" som Pazo uttryckte det. Vete fan varför... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp.

Jag använder:

59- vanliga riden

53- "plonkiga" riden, slår på klockan

57- crash

49- crash

I Linux, nej Linus 😎, versionen fanns inte 57 och 53 var en crash.

Nu känner jag mig nästan taskig, låter som om jag skyller på Linus. Men dte gör jag ju inte! 🙂 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenlund har fått midi-låten, och han har dessutom fått veta problemen vi haft tidigare när folk gjort om det till mp3.

Problemet verkar vara, att när någon byter ut midi-instrumenten mot mjukvarusyntar, så händer något med tonerna, det låter "surt" som Pazo uttryckte det. Vete fan varför... 🙂

Felkomponerat? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenlund har fått midi-låten, och han har dessutom fått veta problemen vi haft tidigare när folk gjort om det till mp3.

Problemet verkar vara, att när någon byter ut midi-instrumenten mot mjukvarusyntar, så händer något med tonerna, det låter "surt" som Pazo uttryckte det. Vete fan varför... 🙂

Felkomponerat? 😎

Knappast, så surt låter det inte när jag eller Overkill spelar upp det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

My two cents.

Jag kastade in en samplad Stratocaster varav några toner, bla. G1 verkar vara ostämd.

Och låtens harmonik gör det svårare/värre. Ett C i basen på ett Dbm är främmande och kan låta skärande även med perfekt stämt instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

My two cents.

Jag kastade in en samplad Stratocaster varav några toner, bla. G1 verkar vara ostämd.

Och låtens harmonik gör det svårare/värre. Ett C i basen på ett Dbm är främmande och kan låta skärande även med perfekt stämt instrument.

Kan du säga exakt var du ser/hör dom här felen? Så kan jag kolla upp med min midi-fil, om det är samma där. Var är det ett C i basen på ett Dbm-ackord?

Men att några toner skulle vara ostämda i midi-format, det har jag aldrig hört talas om. 😆 Inte för att jag är så erfaren på detta område, men...

Link to comment
Dela på andra sajter

My two cents.

Jag kastade in en samplad Stratocaster varav några toner, bla. G1 verkar vara ostämd.

Och låtens harmonik gör det svårare/värre. Ett C i basen på ett Dbm är främmande och kan låta skärande även med perfekt stämt instrument.

Kan du säga exakt var du ser/hör dom här felen? Så kan jag kolla upp med min midi-fil, om det är samma där. Var är det ett C i basen på ett Dbm-ackord?

Men att några toner skulle vara ostämda i midi-format, det har jag aldrig hört talas om. 😆 Inte för att jag är så erfaren på detta område, men...

Midi-infon stämmer, skickar ett G1 som den ska, men sen den samplade Stratan som skall ge ljudet för G1 misstämmer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...