Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3039

  • Micke H

    2924

  • Christofer

    2202

  • Overkill

    1969

Postat mest i detta ämne

Tänker vara ärlig nu...

Ljudet är väldigt grötigt och tar över helt från trummorna, och jag tycker att det är väldigt tråkiga riff, och tråkigt trumlir.

ok, tack för att du är ärlig

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynxo??

Ta det lugnt för fan, jag har inte ens hunnit lyssna igenom den än.

De var inte de jag vill, jag ville bara veta om du kunde rekomendra nån bra stärkare

Först får du nog vara mer precis. Vilken prisklass? Hur många kanaler behöver du? Vilken slags musik skall du lira på den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynxo??

Ta det lugnt för fan, jag har inte ens hunnit lyssna igenom den än.

De var inte de jag vill, jag ville bara veta om du kunde rekomendra nån bra stärkare

Först får du nog vara mer precis. Vilken prisklass? Hur många kanaler behöver du? Vilken slags musik skall du lira på den?

Heavy Metal, mellan 1-4 tusen, 1 kanal

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Och jag fattar att det är Heavy Metal du ska spela på den, men jag undrade om du var ute efter bara en riktigt hård dist eller om du ville ha en mångsidig stärkare.

Riktigt hård dist ska de vara

vad kan man göra med en mångsidig stärkare?

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

En combo är i så fall det enda som du har råd med. 😳

Peavy är vanligt bland dom som vill ha riktigt hård dist. Exempelvis denna, som ju ioförsig kostar 4,800 kronor. Men man får väldigt mycket för dom pengarna.

Line6 gör riktigt jäkla mångsidiga stärkare. Deras Spider-stärkare är billiga, men klarar av en hel del saker, allt ifrån clean till blues, jazz och hårdrock. Och dom har riktigt hårda distar dessutom, man kan få in den brutalaste death metal om man vill på dom. Billiga är dom också, här är en.

Marshall gillar jag personligen inte, eftersom jag är så jävla trött på det ljudet. Nästan ALLA har en sådan stärkare. Dessutom hatar jag cleant ljud på Marshalls, det låter så jäkla tråkigt!

Själv har jag en Spider-topp och kabinett, som gick på 6 eller 7000 tror jag. Dom finns ju som sagt även som mycket billigare combos.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad kan man göra med en mångsidig stärkare?

Många effekter, många olika typer av distar och ljud. Lin6-stärkarna är ett bra exempel på det. Dom har grymt många effekter inbyggda. Men eftersom dom är digitala så brukar folk klaga på att det låter väldigt "burkigt" och digitalt, något jag själv faktiskt aldrig har upplevt. Jag vet att Meshuggah använder Line6 Vetta, och dom spelar ju riktigt hård musik. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Pod Xt då? Måst ju va skitbra ju slipper man hålla på och...typ... hålla på.

😉

Kanske blir bättre ljud ur en "riktigt" stärkare? 🙂

EDIT: man måste väl också hålla på och ställa in ljud lika mycket på en sådan som på en stärkare?

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...