Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Överkill, skulle du kunna lyssna på låten ochså? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 God natt! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Överkill, skulle du kunna lyssna på låten ochså? Ska dra nu! Posta den imorgon så kan jag lyssna på den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Tänker vara ärlig nu... Ljudet är väldigt grötigt och tar över helt från trummorna, och jag tycker att det är väldigt tråkiga riff, och tråkigt trumlir. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Lynxo?? Ta det lugnt för fan, jag har inte ens hunnit lyssna igenom den än. De var inte de jag vill, jag ville bara veta om du kunde rekomendra nån bra stärkare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Tänker vara ärlig nu... Ljudet är väldigt grötigt och tar över helt från trummorna, och jag tycker att det är väldigt tråkiga riff, och tråkigt trumlir. ok, tack för att du är ärlig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Lynxo?? Ta det lugnt för fan, jag har inte ens hunnit lyssna igenom den än. De var inte de jag vill, jag ville bara veta om du kunde rekomendra nån bra stärkare Först får du nog vara mer precis. Vilken prisklass? Hur många kanaler behöver du? Vilken slags musik skall du lira på den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Lynxo?? Ta det lugnt för fan, jag har inte ens hunnit lyssna igenom den än. De var inte de jag vill, jag ville bara veta om du kunde rekomendra nån bra stärkare Först får du nog vara mer precis. Vilken prisklass? Hur många kanaler behöver du? Vilken slags musik skall du lira på den? Heavy Metal, mellan 1-4 tusen, 1 kanal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Vill du inte ha en clean-kanal alltså? Och du ska bara använda den hemma, till inspelningar och så, inte ute? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Och jag fattar att det är Heavy Metal du ska spela på den, men jag undrade om du var ute efter bara en riktigt hård dist eller om du ville ha en mångsidig stärkare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Jo jag vill ha en clean-kanal, jag ska bara ha den hemma för inspelning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 (redigerat) Och jag fattar att det är Heavy Metal du ska spela på den, men jag undrade om du var ute efter bara en riktigt hård dist eller om du ville ha en mångsidig stärkare. Riktigt hård dist ska de vara vad kan man göra med en mångsidig stärkare? Redigerat 1 juni 2006 av Christofer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 En combo är i så fall det enda som du har råd med. 😳 Peavy är vanligt bland dom som vill ha riktigt hård dist. Exempelvis denna, som ju ioförsig kostar 4,800 kronor. Men man får väldigt mycket för dom pengarna. Line6 gör riktigt jäkla mångsidiga stärkare. Deras Spider-stärkare är billiga, men klarar av en hel del saker, allt ifrån clean till blues, jazz och hårdrock. Och dom har riktigt hårda distar dessutom, man kan få in den brutalaste death metal om man vill på dom. Billiga är dom också, här är en. Marshall gillar jag personligen inte, eftersom jag är så jävla trött på det ljudet. Nästan ALLA har en sådan stärkare. Dessutom hatar jag cleant ljud på Marshalls, det låter så jäkla tråkigt! Själv har jag en Spider-topp och kabinett, som gick på 6 eller 7000 tror jag. Dom finns ju som sagt även som mycket billigare combos. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Tack, får undersöka saken. Har inte råd med nått nu P.g.a. att jag köpt en gura 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 vad kan man göra med en mångsidig stärkare? Många effekter, många olika typer av distar och ljud. Lin6-stärkarna är ett bra exempel på det. Dom har grymt många effekter inbyggda. Men eftersom dom är digitala så brukar folk klaga på att det låter väldigt "burkigt" och digitalt, något jag själv faktiskt aldrig har upplevt. Jag vet att Meshuggah använder Line6 Vetta, och dom spelar ju riktigt hård musik. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Line6-stärkarna är som POD:ar på det sättet egentligen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Men det bästa är ju förstås att åka runt och prova själv, se vad som passar dig. Själv vill jag över allt annat ha en Mesa Boogie Dual Rectifier, men dom kostar skjortan och femti!!!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 (redigerat) Pod Xt då? Måst ju va skitbra ju slipper man hålla på och...typ... hålla på. 😉 Kanske blir bättre ljud ur en "riktigt" stärkare? 🙂 EDIT: man måste väl också hålla på och ställa in ljud lika mycket på en sådan som på en stärkare? Redigerat 1 juni 2006 av Lynxo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Verkar som om frågeställaren har schappat... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Fast du kanske gillar att...hålla på...Grahn? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Jag målar 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Verkar som om frågeställaren har schappat... 😏 Jo, du skrämmer mig med dina hippi-fasoner 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Nu är jag insmörjd i min nya body lotion! Sån jävla krämbög är jag! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Nu är jag insmörjd i min nya body lotion!Sån jävla krämbög är jag! 😏 Okej??? 😏 Ett ord: Horror!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Själv sitter jag och tittar på en live video med Monster Magnet (de är två vackra damer som dansar topless) 😏😏😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Nu är jag insmörjd i min nya body lotion!Sån jävla krämbög är jag! 😏 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Nu är jag insmörjd i min nya body lotion!Sån jävla krämbög är jag! 😄 😏 Citatordlistan eller? 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Nu har jag målar klart för idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts