Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3039

  • Micke H

    2924

  • Christofer

    2202

  • Overkill

    1969

Postat mest i detta ämne

Hej!

Någon av er som vet någon bra sida förutom CDon.com och Ginza.se där man kan beställa CD-skivor?

Anledning till att jag undrar, är att mina två kattor välte CD-hyllan med alla CD-skivor i igår! Totalt 14 skivor gick sönder, och jag planerar att ersätta dom med nya...

Skivor som gick sönder:

Blind Guardian - Tales From The Twilight World

Dream Theater - Falling Into Infinity

Edguy - Hellfire Club

Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son

Kiss - Alive IV

Kiss - Dynasty

Kiss - Love Gun

Kiss - Alive III

Kiss - Alive II

Kiss - Rock And Roll Over

Metallica - The Black Album

Metallica - S&M

Steve Vai - The Infinite Steve Vai:an Anthology

Queensryche - Operation Mindcrime

Ja, jag vet, jag lyssnade mycket på Kiss förut, so what? 😱 Tydligen så gillade inte mina katter dom, då deras skivor blev mest förstörda.

På CDon skulle alla dessa skivor gå på 1816 kronor!

På Ginza skulle alla dessa skivor (minus Falling Into Infinity som dom inte har) gå på 1447 kronor!

Var mer kan jag söka och jämföra? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-skivorna gick sönder?

😏

Ja... 😱

Fan det var ju oflyt, tycker man måste provocera rätt mycket för att själva skivan skall pajja.

Okej, jag överdrev kanske. Av dom 14 skivorna var det kanske 7, 8 stycken där skivan gick sönder. Men på dom andra gick fodralet sönder så pass att det inte går att använda längre...

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-skivorna gick sönder?

😏

Ja... 😱

Fan det var ju oflyt, tycker man måste provocera rätt mycket för att själva skivan skall pajja.

Okej, jag överdrev kanske. Av dom 14 skivorna var det kanske 7, 8 stycken där skivan gick sönder. Men på dom andra gick fodralet sönder så pass att det inte går att använda längre...

Fast fodral finns ju billigt, men jag tycker ändå du hade oflyt. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-skivorna gick sönder?

😏

Ja... 😱

Fan det var ju oflyt, tycker man måste provocera rätt mycket för att själva skivan skall pajja.

Okej, jag överdrev kanske. Av dom 14 skivorna var det kanske 7, 8 stycken där skivan gick sönder. Men på dom andra gick fodralet sönder så pass att det inte går att använda längre...

Fast fodral finns ju billigt, men jag tycker ändå du hade oflyt. 😲

Ska jag bara köpa fodral menar du? Kan man göra det? Bara ersätta fodralen som gick sönder?

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-skivorna gick sönder?

😏

Ja... 😱

Fan det var ju oflyt, tycker man måste provocera rätt mycket för att själva skivan skall pajja.

Okej, jag överdrev kanske. Av dom 14 skivorna var det kanske 7, 8 stycken där skivan gick sönder. Men på dom andra gick fodralet sönder så pass att det inte går att använda längre...

Fast fodral finns ju billigt, men jag tycker ändå du hade oflyt. 😲

Ska jag bara köpa fodral menar du? Kan man göra det? Bara ersätta fodralen som gick sönder?

Ja alltså, jewel cases.

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-skivorna gick sönder?

😏

Ja... 😱

Fan det var ju oflyt, tycker man måste provocera rätt mycket för att själva skivan skall pajja.

Okej, jag överdrev kanske. Av dom 14 skivorna var det kanske 7, 8 stycken där skivan gick sönder. Men på dom andra gick fodralet sönder så pass att det inte går att använda längre...

Fast fodral finns ju billigt, men jag tycker ändå du hade oflyt. 😲

Ska jag bara köpa fodral menar du? Kan man göra det? Bara ersätta fodralen som gick sönder?

Ja alltså, jewel cases.

Var köper man det? Claes Olsson eller nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-skivorna gick sönder?

😏

Ja... 😱

Fan det var ju oflyt, tycker man måste provocera rätt mycket för att själva skivan skall pajja.

Okej, jag överdrev kanske. Av dom 14 skivorna var det kanske 7, 8 stycken där skivan gick sönder. Men på dom andra gick fodralet sönder så pass att det inte går att använda längre...

Fast fodral finns ju billigt, men jag tycker ändå du hade oflyt. 😲

Ska jag bara köpa fodral menar du? Kan man göra det? Bara ersätta fodralen som gick sönder?

Ja alltså, jewel cases.

Var köper man det? Claes Olsson eller nåt?

Finns nog lite överallt.

Komplett - 29kr / 10st

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-skivorna gick sönder?

😱

Ja... 😲

Fan det var ju oflyt, tycker man måste provocera rätt mycket för att själva skivan skall pajja.

Okej, jag överdrev kanske. Av dom 14 skivorna var det kanske 7, 8 stycken där skivan gick sönder. Men på dom andra gick fodralet sönder så pass att det inte går att använda längre...

Fast fodral finns ju billigt, men jag tycker ändå du hade oflyt. 😎

Ska jag bara köpa fodral menar du? Kan man göra det? Bara ersätta fodralen som gick sönder?

Ja alltså, jewel cases.

Var köper man det? Claes Olsson eller nåt?

Finns nog lite överallt.

Komplett - 29kr / 10st

Jaha, du menar sådana! 😏

Kalla mig gärna galen, men samlare som jag är vill jag mycket hellre ha originalcasen. Jag älskar att samla på CD-skivor, oavsett genre och det vore inte samma sak med icke-original... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

På vissa av dom kan det nog vara så. Men idag när jag gick igenom mina CD-skivor för att kolla vilka som var skadade, slogs jag av hur olika nästan alla fodral ser ut!

Ta exempelvis min dubbel-CD History med Michael Jackson. Med de nyare dubbelskivorna kan man "vika ut" insidan för att hitta den andra CD-skivan (du förstår nog vad jag menar).

Men med Michael Jackson-skivan är det som två CD-fodral som häftats ihop! Är ungefär lika tjockt som ett fodral till ett Playstation-spel! Hur ofta ser man det numera?

Och även för de vanliga skivorna finns det många små skillnader. Jag blev riktigt förvånad, fick för mig att det fanns något slags standard för hur CD-skivor skulle se ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-skivorna gick sönder?

😏

Ja... 😱

Fan det var ju oflyt, tycker man måste provocera rätt mycket för att själva skivan skall pajja.

Okej, jag överdrev kanske. Av dom 14 skivorna var det kanske 7, 8 stycken där skivan gick sönder. Men på dom andra gick fodralet sönder så pass att det inte går att använda längre...

Fast fodral finns ju billigt, men jag tycker ändå du hade oflyt. 😎

Ska jag bara köpa fodral menar du? Kan man göra det? Bara ersätta fodralen som gick sönder?

Jag brukar göra de, jag råkade paja fodralet till min Ozzy platta så jag tog bara ut alla papper som finns i fodralet och satte dom i ett nytt fodral 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Lösningen heter öronsnäckor + hörselskydd ( modell större ) 😆

Alternativt så stänger du av strömmen i huset. Men då kan du ju visserligen inte lyssna på musik heller 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalla mig gärna galen, men samlare som jag är vill jag mycket hellre ha originalcasen. Jag älskar att samla på CD-skivor, oavsett genre och det vore inte samma sak med icke-original... 😆

😳

De enda fall jag bryr mig om originalcase är om fodralet är i färgat glas, eller om det sitter nån speciell klisteretikett eller nåt på.

Ett vanligt case ser nästan alltid likadant ut. Sen är det upp till en själv om man vill ha transparent/mörkt inlägg och matt/blank yta...

De flesta nya skivor använder transparenta inlägg och trycker på insidan av inlay också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lösningen heter öronsnäckor + hörselskydd ( modell större ) 😠

Alternativt så stänger du av strömmen i huset. Men då kan du ju visserligen inte lyssna på musik heller 😆

Man kan använda en bärbar spelare med batteri? En iPod eller nåt...

Lösningen heter "ställ en subbas och gärna en högtalare mot väggen och spela nån musik med tung bas" 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Lösningen heter öronsnäckor + hörselskydd ( modell större ) 😎

Alternativt så stänger du av strömmen i huset. Men då kan du ju visserligen inte lyssna på musik heller 😄

😲

Jag kan inte spela in sång heller, prövade igår och borrjäven kom med så jag var tvungen att slänga skiten och de är omöjligt att mixa nått när de är nån dumfan som borrar 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Lösningen heter öronsnäckor + hörselskydd ( modell större )  😎

Alternativt så stänger du av strömmen i huset. Men då kan du ju visserligen inte lyssna på musik heller  😮

Man kan använda en bärbar spelare med batteri? En iPod eller nåt...

Lösningen heter "ställ en subbas och gärna en högtalare mot väggen och spela nån musik med tung bas" 😲

Eller fixa en bassist och en 250W bas-combostärkare och ställa den mot elementet 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla idiot grannar som borrar 😮  😄  😎 fan jag hör ju ingenting P.g.a. de 😠  😠

kan vara från tvättstugan 😲

Kanske, men de låter som de är mitt imot oss 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Eeeey, nu fick jag en idé!

Istället för att okynnesskriva inlägg och hoppas att någon skriver något kul, kanske man skulle typ starta upp Logic och musicera lite!?

Nääääääääääääh

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...