Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 3


icebomb (oregistrerad)

Recommended Posts

Lynxo!!

NIghtmare har en hel del disonanta delar i sig. Crusade är inte lika farlig. men fortfarande... 😎

Vid vilka tidpunkter ungefär?

oj! det orkar jag inte ta upp nu.

Jag märkte det genom att jag öppnade midifilerna i Reason och bytte ljuden mot bättre ljud elelr synthar å dylikt iaf.. Och de var en hel del som skar sig.I midifilerna hör man inte direkt... 😎

Okej, skumt. Men menar du att basen har dissonanta toner, eller hur menar du? Jag hör ingenting som skär sig.

Det är främst. "ackordinstrumenten" som skär mkt. Typ alla stråkar och när det spelas hela ackord på gitarr. Basen skär int så ofta

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 15,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3039

  • Micke H

    2924

  • Christofer

    2202

  • Overkill

    1969

Postat mest i detta ämne

Lynxo!!

NIghtmare har en hel del disonanta delar i sig. Crusade är inte lika farlig. men fortfarande... 😎

Vid vilka tidpunkter ungefär?

oj! det orkar jag inte ta upp nu.

Jag märkte det genom att jag öppnade midifilerna i Reason och bytte ljuden mot bättre ljud elelr synthar å dylikt iaf.. Och de var en hel del som skar sig.I midifilerna hör man inte direkt... 😎

Okej, skumt. Men menar du att basen har dissonanta toner, eller hur menar du? Jag hör ingenting som skär sig.

Det är främst. "ackordinstrumenten" som skär mkt. Typ alla stråkar och när det spelas hela ackord på gitarr. Basen skär int så ofta

Okej, men det kan omöjligen vara något i själva midi-filen. Jag har dubbelkollat och trippelkollat, och det är inga felaktiga akord eller toner eller så där. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynxo!!

NIghtmare har en hel del disonanta delar i sig. Crusade är inte lika farlig. men fortfarande... 😎

Vid vilka tidpunkter ungefär?

oj! det orkar jag inte ta upp nu.

Jag märkte det genom att jag öppnade midifilerna i Reason och bytte ljuden mot bättre ljud elelr synthar å dylikt iaf.. Och de var en hel del som skar sig.I midifilerna hör man inte direkt... 😎

Okej, skumt. Men menar du att basen har dissonanta toner, eller hur menar du? Jag hör ingenting som skär sig.

Det är främst. "ackordinstrumenten" som skär mkt. Typ alla stråkar och när det spelas hela ackord på gitarr. Basen skär int så ofta

Okej, men det kan omöjligen vara något i själva midi-filen. Jag har dubbelkollat och trippelkollat, och det är inga felaktiga akord eller toner eller så där. 😕

De skare int va. Midin spelar ju upp det du skrivit in 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Overkill! Jag håller på med en ny, halvseriös låt! Jag ville använda all klichéer som någonsin har använts inom prog-metal, dvs sjuka solon, absolut INGENTING som upprepar sig, skumma taktarter, tempobyten, osv... 🙂😕 Jag har till och med sparat ett utrymme i början för ett trumsolo av dig! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Overkill! Jag håller på med en ny, halvseriös låt! Jag ville använda all klichéer som någonsin har använts inom prog-metal, dvs sjuka solon, absolut INGENTING som upprepar sig, skumma taktarter, tempobyten, osv... 😕😄 Jag har till och med sparat ett utrymme i början för ett trumsolo av dig! 😆

😄🥰😆🥰

Jag väntar 😎

Maila sen!

Chau!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...