Jump to content
Annons

Sommarhiten nu på CD

Bengan (oregistrerad)

Röjer det?  

38 röster

1. 1. Röjer det?

• Japp. Som Faen!
      12
    • Joråserrusåatt.
      6
    • OK!
      5
    • Nja!
      3
    • Mer sprit!
      1

Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)

Hacke o demonen: Tack. Kul att ni gillar!!!!!

Det är "e&a-produktion" som fått sälja ett demopaket med skivorna. Mattes brorsa har fotat (blev lite mörkt) och sedan har vi tryckt det. Komiskt nog har L. Lindholm som mastrat jobbat en del med Peps och det är Peps brorson som tryckt omslagen. Liten värld.....

Edit: Kommer lyfta hemsidan lite i morgon. Bla åtgärda problem med spelaren och sånt.....

Redigerat av Bengan
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bengan (oregistrerad)

Demonen: Det var allt en del snubbar med, men det var mer fräs på marängpinglorna!!

Kom igen nu folks! Visst vill ni ha en skiva maräng i samlingarna!!!

Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Nattvaktaren: Om du orkar så kan du ju läsa sidan 3 i den här tråden;

http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.p...=10800&start=30

Om det inte framgår vad jag tycker om Gessle där kan du ju höra av dig igen. Förövrigt är jag värmlänning och matte från Kungälv. IFK Göteborg är dock ett bra lag som tydligen piskar det mesta.

Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Nattvaktaren: Om du orkar så kan du ju läsa sidan 3 i den här tråden;

http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.p...=10800&start=30

Om det inte framgår vad jag tycker om Gessle där kan du ju höra av dig igen. Förövrigt är jag värmlänning och matte från Kungälv. IFK Göteborg är dock ett bra lag som tydligen piskar det mesta.

Orkar inte läsa.

Men det låter ju som Gessle?

IFK är tyvärr helt och hållet chanslösa mot MFF.

Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Nu har jag läst.

Så du har alltså gjort en låt (som du själv tycker är kass, är det så man ska uppfatta dig?), sedan bränt en massa tusenlappar på att pressa upp den, skaffat hemsida och nu säljer du den till folk;

men allt är ironiskt förstås?

Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Nattvakten: Jag tror att de allra flesta som känner mig och Matte i den riktiga världen utanför diverse forum och cyberrymd fattar att vi gjort låten glimten i ögat och för den delen, som Marshall på VST uttryckte det, även i örat. Den insikten verkar vara applicerbar på de flesta som läst och kommenterat låten här och annars med. Det var en plojgrej som växte och iom att vi fick rätt mycket förfrågningar från kompisar i omgivningarna så bestämde vi oss för att göra en singel av det. Jag har dock bränt skivor i dryga 50-serier själv innan och konstaterat att "det vill jag inte göra igen". Med andra ord lät jag någon annan bränna skivorna. För en rätt liten peng. När det gäller att "sälja" den så kan jag ju gärna inte ha förbehållet att folk inte får köpa den om de inte fattar att låten som sådan är ironisk.

Angående låten så tycker jag att den har grym hitpotential, så ur det hänseendet blev den "för" bra. Texten tycker jag är okej för ändamålet - en Gesslepastisch. Tycker också att det är bra att folk ifrågasätter texten. Det görs för mycket fåniga blajtexter och det var därför låten gjordes.

Dela på andra sajter

Hmm. Jo det kan väl lätt missförstås om en ploj låter för bra så att den tolkas som seriös. Då missar folk humorn, som t.ex recensenten i senaste Studio. Han inledde ju med att erkänna att han inte förstod. 😄

Vad jag inte förstår är varför man inte ska lägga pengar på något som man gör på skoj. Jag kommer garanterat att "bränna tusenlappar" på att producera CD och hemsida med egen musik som är blott humor och ironi. 🙂

För att inte nämna kroglivet, där bränner man ju tusenlappar varje helg på nåt som bara är på skoj... 😮

Redigerat av hackeman
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det är väl det som är problemet. Det är en lite för allvarlig värld vi lever i. Kör så det ryker Hacke....och hojta när CDn är klar!

Dela på andra sajter

Det är väl det som är problemet. Det är en lite för allvarlig värld vi lever i. Kör så det ryker Hacke....och hojta när CDn är klar!

Min deadline är årsskiftet. Ett personligt mål och nyårslöfte från ifjol. 🙂

Får man fråga vem du använt till din CD pressning.. och vad det kostade?

Dela på andra sajter

• 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.