Jump to content
Annons

En smakfråga: nyans på gitarr

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Vilken e snyggast?

gibson-les-paul-60-db-030450684.jpg

Desert Burst, [med svart blankmålad sarg & baksida]

gibson-les-paul-60-hcs.jpg

Heritage Cherry Sunburst, [med röd sarg & baksida]

gibson-les-paul-standard-rb.jpg

Root Beer, [med brun sarg & baksida]

gibson-les-paul-standard-60-ta.jpg

Trans Amber, [med mörkbrun (?) sarg & baksida]

gibson-les-paul-standard-it.jpg

Iced Tea, [med brun sarg & baksida]

gibson-les-paul-standard-lb.jpg

Light Burst, [med röd sarg & baksida]

🙂

:musik

Annons
Postat

Jag tycker det beror lite på vilken musik man spelar, typ vilken "image" man vill ha. 🙂 Personligen skulle jag valt Desert Burst.

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Tack till den franska hemsidan med de fina bilderna. Nog tycker jag att Light Burst och Iced Tea är otäckt lika varandra. Trodde först det var samma gitarr, men såg att ådringen skiljde sig åt.

Har gillat Desert Burst skarpt, men är besviken på att den är svartblankmålad runtom. Dessutom var de ex de fick in på Musikbörsen och Gitarren anskrämligt fula (bleka liksom...) och inte alls i klass med bilden här. Root Beer är snyggast i verkligen av de ex jag sett live. Annars tycker jag Trans Amber ser flottast, dyrast ut.

Slutsats, om man finner lika fina ex som på bilderna, så skulle jag välja mellan:

Desert Burst och Trans Amber

🙂

Redigerat av musik
musik (oregistrerad)
Postat
Jag tycker det beror lite på vilken musik man spelar, typ vilken "image" man vill ha. :rolleyes: Personligen skulle jag valt Desert Burst.

Hej Nykomling!

Så har jag också funderat. Hmmm....lite tuffare gardet, rock, köper en Desert Burst? Soulfolket en Trans Amber? Indiefolket en Root Beer? Nostalgi- och Symfonirockarna en Heritage Desert Burst, Light Burst eller Iced Tea?

🙂

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Vill bara varna för att man inte ska beställa sin gitarr på Internet/postorder, eftersom tydligen Gibson skickar så olika nyansdjup i olika exemplar. Nedanstående bild visar OCKSÅ en Desert Burst från en affär i Tyskland. Det var så bleka de gitarrer jag sett i Göteborg var. Jämför gärna detta med Desert Bursten i trådens första inlägg, från en affär i Frankrike.

GIBSON_Les-Paul-Standard-60s-Neck-Desert-Burst_2.jpg

Desert Burst, ett annat ex. från en affär i Tyskland.

:rolleyes:

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.