Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja

jag laddade ner en VST.. "BassStation" som var en .dll fil (programtillägg)

som jag lägger i mappen "Plugins\VST" men när jag går in i FL och går till menyn till vänster sida och bläddrar fram till "Plugins -> VST" så kan jag ej öppna den förmodligen att det inte finns nått i den, hur skall jag gö för att det skall funka?

Redigerat av let's_start
Annons
Postat

Hade du inte just börjat med Cubase SX 3? 😉

Principen för att lägga in VST-instrument i FL Studio är likadant som i Cubase.

Postat

Jag tror du gör något fel där... om du använder samma bassstation som jag gör. Den ser ut att bara lägga till en dll-fil men det är mer som installeras!

Postat

Lägg in din bassstation .dll i fruity/plugins/vst som du har gjort. Sedan öppnar du FL, högerklickar på en kanal och väljer insert channel, och trycker på 'more'. Då får du upp en lista och nere i högra hörnet så kan du uppdatera din pluginlista och den kommer visa hur många nya plugins den har hittat och markera dom i röd text, allt du behöver göra är att kryssa i rutan jämte pluginens namn och öppna den på nytt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.