Jump to content
Annons

Recommended Posts

• 1 månad senare...
Annons
Postat

De va ett bra tag sen jag uppdaterade den här lilla "bloggen" Vi tog ett rejält sommarlov där vi blev kropssbyggare, på bredden. eller ska man kalla det djupet kanske 🙁 men nu har vi både dragit igång och nästan gett oss för studion är så gott som klar! =)

Vi drog igång efter sommaruppehållet med att isolera taket, häääärligt... 🙂

copy%20003.gif

copy%20001.gif

copy%20007.gif

copy%20009.gif

sen passa vi på att bygga en absorbent med rejäl volym, vi byggde på 35 cm men eftersom de redan va 15 i väggarna fick vi ett rejält djup på den, och en diffusor i mitten som vi gjorde av stockar/spånskiva för att det skulle passa in bättre.

copy%20014.gif

copy%20013.gif

copy%20022.gif

copy%20023.gif

En lucka för trappen byggdes, dels för att få symetri i mix possitionen och dels för att få ett större rum. Och gops sattes i taket

copy%20024.gif

copy%20025.gif

copy%20028.gif

Sen jobba vi super intensivt i två veckor, så snabbt att vi inte ens han ta kort.. vi la golv måla väggar å tak, byggde databord satte lister, in med glas, byggde uteplats å sånna goa grejjer

Och så här blev det, vi invigde det med stor party i lördas:

copy%20029.gif

studio%20001.gif

studio%20002.gif

studio%20006.gif

studio%20003.gif

copy%20034.gif

copy%20033.gif

studio%20020.gif

studio%20015.gif

studio%20017.gif

studio%20010.gif

mallorcamange (oregistrerad)
Postat

jag är imponerad!

nu är det höst

Mallorca!

Postat

GRYMT!!!

vågar man fråga vad kalaset gick på? ni kan skicka PM om du inte vill skriva officiellt.. ligger i ytterligare byggtankar efter förra årets bygge. 😆

kommer inte ha råd än på ett tag, men jag har ett ställe eventuellt...

(Lilleman, säg inget om platsen, hahaha.. hemligt ju 😆 )

Postat (redigerat)

visst.. har aldrig förstått mig på hemlighetsmakeriet runt pengar. Det blev riktigt billigt eftersom vi kunde använda gammalt byggmaterial till en del saker, fick vissa små grejjer och framför allt kunde byta byggnadsmaterial och tjänster (typ eldragning) mot spelningar. Vi har inte räknat ihop exakt, och inte betalt alla räkningar än.. men nån stans runt 50'000:- men då bytte vi till oss grejjer för ungefär lika mycket =)

Kul att ni gillar det.. Det vlev faktiskt över vår förväntan 🙂

Redigerat av _johnny_
Postat

göttans! 🙂

Vågar man fråga hur ni fick ihop alla pengarna med, haha 😄

själv har jag väldigt svårt med att spara undan pengar eftersom jag ligger på lägsta alfakassa här.. Så när man lyckats skaffa jobb igen så är förhoppningen att man kan lägga undan lite kosing till sitt drömbygge... 🙂

Vårt bygge från förra året kostade ca 100 000 inkl moms, men då var det inkluderat en massa prylar till studion med. Inte bara bygget. Lycka till med allt! där ska ni nog kunna få ihop en hel del inspelningar tror jag, med den ytan. 🙂 har nog missat om ni skrivit det förresten. hur stora blev rummen?

Postat

haha ja har guld byxor = ) Det är inte jätte stort, men det räcker för oss, båda rummen är runt 30 kvm. Förresten det är inga studio prylar med i priset ja skrev förut..

Postat

vad är det på nedervåningen då? för det ser ut som ni "bara" byggde på övervåningen va? Ja guldbyxor e bra å ha, haha.. 🙂 Vår studio är typ 35 kvm sammanlagt. 🙂 så man har inte riktigt lika mkt utrymme så att säga.. 😄

Du kanske har sett den tråden men det bygget finns här iaf:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=10997&hl=

tyvärr har vi ingen digitalkamera så det finns inte direkt några bilder förrens det var färdigt då vi lyckades låna en. 🙂

Postat

jo ja kan verkligen rekomendera den modellen, av byxor alltså =)

vi hade tänkt att bygga på nervåningen först, men det var för lågt i tak där.. Men jag anatr att det skulle gå att bygga där någon dag oxå.... Men det vi har nu tror ja kommer räcka långt.

JO ja har sett bilderna, och läst om ditt bygge. Super nice! jävligt mysigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.