Bajenuffe1 Postat 30 juni 2006 Dela Postat 30 juni 2006 ... Har någon provat det? Är det värt de 99 Dollares som Line6 vill ha? /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 30 juni 2006 Dela Postat 30 juni 2006 Hallå Uffe! Jag har inte testat det men hade jag kvar någon av mina poddar skulle jag köpt det. Det går dock att ratta in ganska schyssta basljud med gitarrstärkarna i podden då en del av dem faktiskt är basstärkare. Men baspaketet ger väl även andra mickar och cabbinet väl? Helt klart intressant, jag sålde mina poddar för att jag ville köra med mickade stärkare på riktigt. Köpte dock en toneport för att använda till bas och är nöjd med ljudet. Men hade jag vetat att baspaketet kommit så skulle jag inte sålt dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 30 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juni 2006 Hej Hans...Du snabbe... Det är just det jag menar. Jag tycker det går att ratta in skitbra bas ljud på de stärkare som kommer med Podden utan expansion packs. Därför undrar jag om jag kommer bli 99 dollar lyckligare om jag köper Bas packet. I helgen blir det inspelning :-) Har köpt Reason 2.5 och skall försöka få det att lira med Cubase... Någon erfarenhet av det? /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 30 juni 2006 Dela Postat 30 juni 2006 Hej Hans...Du snabbe... Det är just det jag menar. Jag tycker det går att ratta in skitbra bas ljud på de stärkare som kommer med Podden utan expansion packs. Därför undrar jag om jag kommer bli 99 dollar lyckligare om jag köper Bas packet. I helgen blir det inspelning :-) Har köpt Reason 2.5 och skall försöka få det att lira med Cubase... Någon erfarenhet av det? /Bajenuffe Du har väl 30 dagars öppet köp från line6? Så det är bara att testa. Som jag skrev jag hade köpt det för jag gillar att köpa saker 😳 Nej jag har inga erfarenheter av att koppla ihopp reason med cubase. Men studio hade ju en cubase artikel om att koppla ihopp programen med rewire. Annars är det nog Linus som du skall fråga. Skicka honom ett PM när det skiter sig. För känner jag dig rätt Uffe lär det göra det eller hur 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 30 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juni 2006 Bet on it! Jag är definitionen på Murphys lag 🙁 /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mein (oregistrerad) Postat 18 juli 2006 Dela Postat 18 juli 2006 (redigerat) Vilka stärkare använder ni i xt'n? Jag kör mest basen rätt in i Cubase och meckar vidare där men det vore kul att kunna färga lite redan innan. 😳 /Mein Redigerat 8 oktober 2006 av Mein Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jogu Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Vad brukar ni ha för inställningar på Pod XT för att få ett schysst bas sound? /Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mein (oregistrerad) Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Well, eftersom cyberrymden inte svämmar över av reflektioner runt Bass Expansionpaketet så kan jag ge en snabb en. Enligt utsago så ska det vara grundpaketet i Bass PODxt som man får. Det kan stämma (jag har inte kollat alla effekter) men eq'n är 4 bands i gitarrvarianten och 6-bands i bas-dito. Detta medför i praktiken inte mer än att gitarrPOD'en larmar för att presetljudet man laddar inte är fullt kompatibelt. Detta gäller iofs bara customljud och ej presetpack'et som finns för expansionen. Fördelarna med att ha Basexpansionen är bl.a. att man får stereoeffekter och möjlighet att blanda gitarr och basstärkare/lådor. Installationen är enkel. Man kör igenom inköpsrundan och får då en nyckel. Kör sedan via Line6 Monkey och stoppar in nyckeln när man blir ombedd. Det tar en 5 minuter och sen ska man starta om POD'en. Klart. När man sen går in och kikar på alla stärkare och lådor så är de som tillhör basdelen märkta med ett "BX" framför. Vill man ha alla presets finns de att ladda ner på customtone.com. Hur låter det då? Jag tycker det låter hur bra som helst då jag kör med min Yamahabas med passiva mickar. Inga problem med botten eller att det överstyr okontrollerat som jag sett lite om på andra forum. Ett antal timmar har försvunnit med att skapa sololjud som förmodligen är värdelösa i en mix men överkul att veva fram. Summan blev att min gamla basPOD ver.1 är numer pensionerad och tagen ur aktiv tjänst för gott. Har du en gitarrPODxt men även fuskar lite på basen så kan jag rekommendera 750 bagis på detta mjukpack. /Mein Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.